اخبار

حذف فرآیند دستی تامین اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی

حذف فرآیند دستی تامین اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی آذربایجان‌غربیصادق اسمعیل‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر با هدف حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان صورت گرفته است.
وی با اشاره به را ه‌اندازی سیستم‌های نوین غیر حضوری و الکترونیکی بیان کرد: در راستای گسترش خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب، بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir  وdarman.tamin.ir  و eservices.tamin.ir  انجام می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه‌های چهار گانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد، دارا بودن یا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.
اسمعیل‌زاده اظهار داشت: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: در صورتی‌ که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.
بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.
هم اکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.
در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.
این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.
۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا