اخبار

حذف ارز ترجیحی سفره های مردم را کوچک نکند!

عابدین خرم عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: ممکن است نظرسنجی ها و پایش های علمی که در ارتباط با وضعیت موجود استان صورت می‌گیرد چندان منطبق با واقعیت نبوده و ذهنیت منفی نسبت به استان ایجاد کند.

وی افزود: وضع موجود استان آنطور که انتظار می‌رود مناسب نیست و لازم است حوزه سرمایه گذاری، کسب و کار و ارائه تسهیلات تقویت شود اما القای تصویری غیرواقعی از استان اصلا منطقی و به صلاح مردم نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: برای اصلاح و بهبود فضای کسب و کار باید به یک ادبیات مشترک برسیم و فضای واقعی استان را به شکلی مناسب تر ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای حذف ارز ترجیحی و مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی استان ابراز داشت: تیم اقتصادی استان اعم از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی واقعیت های موجود را در این عرصه احصا کنند تا پیامدهای آن موجب کوچکی سفره های مردم نشود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد استان ۱۲ همت سرمایه باید از طریق ارتقاء بهره وری حاصل شود که یکی از ابزارهای مهم آن اتاق بازرگانی است که قرارگاه اقتصادی استان به شمار می رود.

خرم بر لزوم تشکیل جلسات کارشناسی در اتاق بازرگانی تبریز برای به حداقل رساندن عوارض آزادسازی صادرات و حذف ارز ترجیحی و ارتقای بهره وری تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: در وضعیت تولید و رشد اقتصادی استان مشکلی وجود نخواهد داشت اما باید برای جلوگیری از تبعات اجتماعی حذف ارز ترجیحی و تحقق رشد اقتصادی نقطه بهینه ای تعریف شود.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا