اخبار

حدود ۵٠ درصد مردم آذربایجان‌غربی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

حدود ۵٠ درصد مردم آذربایجان‌غربی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنندمحمدمهدی شهریاری روز شنبه در پنجاهمین جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افزایش تعداد بیماران و فوت‌شدگان نشان از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و برای حل این مساله همکاری مردم، یک اصل اساسی است.
وی ادامه داد: بیشتر فوت شدگان از اقشار سالمند جامعه هستند و وظیفه شرعی و اخلاقی ایجاب می‌کند تا همه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کتمان کردن بیماری توسط افراد در جامعه کار صحیحی نیست و باید فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد.
شهریاری بیان کرد: فرمانداران در سطح حوزه خود موارد اساسی را رعایت کنند و باید متوجه باشیم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین اصل در کنترل روند شیوع بیماری است.
وی با تاکید بر اعطای مرخصی ۲ هفته ای به کارمندان مبتلا اظهار کرد: اگر به فرد بیمار مرخصی اعطا نشود، تخلف صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین کارمندان دارای شرایط حساس مانند بیماری زمینه‌ای، مادران شیرده و کارمندان سالخورده می توانند با دورکاری فعالیت کنند.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بانک‌های عامل باید مشتریان را سازماندهی کنند تا بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مراعات و از ازدحام در بانک‌ها جلوگیری شود.
شهریاری تاکید کرد: مردم به طور حتم از ماسک استفاده کنند و تبلیغات محیطی مناسبی در رابطه با این بیماری در سطح جامعه صورت گیرد.
وی بیان کرد: اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا باید مورد توجه و تاکید مسوولان باشد و ایرادات برطرف شود.
جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.
تاکنون حدود ۲۳۸ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا