اخبار

حدود ۲۵درصد مبتلایان بدحال کووید ۱۹ در مراغه کودکان هستند

دکتر احمد مجتهدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار  افزود: کودکان در شرایط ناشی از شیوع اومیکرون بیش از پیش در خطر هستند و حتی در میان مبتلایان بدحال شهرستان نوزدادان یک ساله نیز به چشم می‌خورند.

وی با بیان اینکه واکسن «سینوفارم» و «پاستوکووک» به این گروه سنی تزریق می‌شود، اضافه کرد: والدین فرصتی برای بررسی و حساسیت ندارند و باید در اسرع وقت و قبل از ابتلای فرزندشان به کووید ۱۹ نسبت به واکسیناسیون کودکان علیه کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل اینکه اومیکرون در ۴۰ کشور دنیا جهش یافته و با سرعت و شدت انتقال‌پذیری بالاتر، ابتلای کودکان را هدف قرار داده است و بر همین اساس والدین باید هرچه سریع‌تر در این زمینه وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در تمامی مراکز جامع و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی مراغه انجام می‌شود، بیان کرد: والدین با مراجعه به این مراکز و پایگاه‌ها می‌توانند با پزشکان نیز مشورت کنند و اگر کودکی بر اساس یافته‌های بالینی به واکسیناسیون نیاز نداشته باشد نیز پزشک مربوطه راهنمایی لازم را ابلاغ خواهد کرد.

تزریق واکسن به کودکان از لحاظ علمی، اخلاقی و فنی بررسی شده است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه تاکید کرد: تزریق واکسن به کودکان از لحاظ علمی، اخلاقی و فنی بررسی شده است و والدین باید به این بررسی‌ها اطمینان کنند.

به گفته دکتر مجتهدی از واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال در مراغه به خوبی استقبال شد و ۹۵ درصد از جمعیت هدف این گروه سنی تاکنون واکسینه شده‌اند اما در مورد کودکان پنج تا ۹ سال استقبال پایین و حدود پنج درصد است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان حتی اگر در خانه بمانند هم در امان نخواهند بود، افزود: بیشتر ابتلاها در زمان حاضر خانوادگی و فامیلی بوده و متاسفانه سیر بیمای واقعا شدید است.

وی بیان کرد:  تنها راه مقابله با کرونا و به دست آوردن ایمنی جمعی در شرایط فعلی واکسیناسیون و حفاظت فردی و اجتماعی است و حتی بزرگسالان هم باید نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن خود در اسرع وقت اقدام کنند.

به گزارش باش خبر و به نقل از مسئولان ذیربط تاکنون ۹۰ درصد جمعیت هدف در مراغه نوبت اول، ۸۱ درصد نوبت دوم و ۵۰ درصد نوبت سوم را دریافت کرده‌اند اما استقبال والدین از واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در ۱۰ روز گذشته پایین بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا