اخبار

حال و هوای اوایل انقلاب شباهت زیادی با حکومت نبوی داشت/ماجرای ۱۰۰ دلار اضافی سفر تایلند

محمدحسین سرورالدین وی با تاکید بر این‌که در حکومت اسلامی کار و حقوق برای خداست، اظهارداشت: آن زمان حقوق را خودمان می‌نوشتیم و با تمام وسواس و قناعت سعی می‌کردیم مبلغ کف را انتخاب کنیم؛ در ماموریت وزارت علوم به تایلند سفر کرده بودیم در اتاق سفارت خوابیدیم و از دویست دلار تن‌خواه سفر صد دلار آن را به وزارت خارجه عودت دادیم.

وی افزود: همسر من در وزارت علوم شاغل بود که عهد کردیم یکی از ما حقوق خود را نگیریم تا در بیت‌المال قناعت شود؛ این روحیه در تمام مسئولین و مردم آن زمان وجود داشت و معادلات دشمن را بهم می‌زد ولی نسل امروز باور نمی‌کنند.

جانباز حادثه انفجار دفتر نخست‌وزیری امام خمینی را سیاست‌مداری جامع‌الشرایط دانست و گفت: ایشان صرفا رهبر نبود؛ در تصمیماتش تنها رضای الهی را می‌دید و به همین خاطر دست‌برتر نیز در تمام کارها با ایشان بود.

حال و هوای اوایل انقلاب شباهت زیادی با حکومت نبوی داشت

وی با اشاره به این‌که سال ۱۳۶۲ شخصی بنام دکتر شیبانی رییس دانشگاه تهران بود، ابرازداشت: من آن‌موقع جوان بودم و به من گفتند که روی من جهت تصدی ریاست دانشگاه تهران اجماع دارند، اما من قبول نکردم و گفتم: :من حائز شرایط نیستم”، یکی از حاضرین جمع پاسخ داد که از هر جهت که بررسی کردیم شما صلاحیت تصدی را دارید؛ اما من گفتم “لاقل مانند روئسای دیگر ریش سفید نیستم.” برخی جوانان جاه‌طلب امروزی به مانند آن ضرب المثل ترکی می‌گویند که “یک بازار بسوزد، برای من یک دستمال عاید شود.”

سرورالدین با بیان این‌که حال و هوای اوایل انقلاب شباهت زیادی با حکومت نبوی داشت، اظهارکرد: هر حکومت بر سه پایه‌ی مکتب و جهان بینی، رهبری و حمایت مردمی و فرمان‌بری مردم از رهبری بنا شده است و در تاریخ نیز شاهد هستیم هر موقع یکی از این سه پایه سست شده و یا وجود نداشت، حکومت شکست خورده است.

“انرژی هسته‌ای” بهانه آمریکا برای فشار به ایران است

جانباز حادثه انفجار دفتر نخست‌وزیری تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای دلیل مشکلات ما را کوتاه نیامدن در مقابل استکبار می‌دانند اما این افراد غافل هستند که هر انسانی خدا، دین و ایمان را فراموش کند، دست به هر کاری خواهد زد و باید خطاب به این خواص بگوئیم بهانه‌ی آمریکا تنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه خصلت استکبار این است که همه‌ی کشورها را دست نشانده خود کند.

وی یادآور شد: ایرانی که قبل از انقلاب ژاندارم آمریکا در منطقه بود، به کجا رسید؟ علی رغم همه‌ی تحریم‌ها در طول دوران انقلاب اسلامی، موفقیت‌های زیادی به دست آورده ایم اما متاسفانه خواص از انجام جهاد تبیین سر باز می‌زنند و در مقابل کسانی که نه آن زمان را دیده و نه کتابی در این خصوص مطالعه کرده‌اند، به ما می‌گویند شما راست نمی‌گویید.

وی اظهار کرد: ممکن است دولت‌ها ایراداتی داشته‌باشند اما وظیفه‌ی ما تبیین اقدامات دولت است و باید دقت کنیم در این کار دچار افراط و تفریط نشویم و در عین حال خواص نباید بی تفاوت باشند.

امام خمینی انقلاب را به خاطر خدا شروع و به پیروزی رساند

معاون سیاسی وزیر کشور زمان دولت شهید رجائی گفت: توده‌ای جماعت حرف از گفت‌گو دیالکتیک و مبارزه در راه پرولتارا می‌زدند اما در عمل هیچ هدف غائی برای خود نداشتند و مبارزه آن‌ها در چند ایدئولوژی سطحی خلاصه شده بود، در حالی‌که امام خمینی انقلاب را به خاطر خدا شروع و به پیروزی رساند.

سرورالدین افزود: من اهل حکم آباد تبریزم؛ آن‌جا کارگران با پیت روغن و چند گوجه برای خود نهار درست می‌کردند؛ همان موقع مزد کارگر ۸ تومن بود و دلار حدود ۷ تومن بود ولی حالا چنین اوضاعی حاکم نیست.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا