اخبار

جستجو برای یافتن کوهنوردان گمشده شبستری ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: به دنبال اعلام مفقودی این ۲ کوهنورد، از نخستین ساعات بامداد شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر از شهرهای شبستر، خامنه، تسوج، مرند و معاونت امداد و نجات استان و کوهنوردان هیات کوهنوردی و سایر دستگاه‌های امدادی مشغول جستجو در ارتفاعات هستند.

حسین پور افزود: عملیات جستجو هر روز از نخستین دقایق صبح با روشن شدن هوا از چندین جبهه کوهستان میشو از جبهه شمالی مشرف به شهرستان مرند و جبهه جنوبی مشرف به شهرستان شبستر با بیش از ۶۰ نفر نجاتگر کوهستان و امدادگر و نیروهای مردمی و کوهنوردان زبده آغاز می شود و تا پایان غروب خورشید و تاریکی ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: امروز در چهارمین روز جستجو از سگ‌های زنده یاب هلال احمر نیز استفاده می‌شود و همچنین از پهپاد تیپ مکانیزه امام زمان (عج) سپاه نیز برای پایش بخشی از کوه میشو بهره خواهیم گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: تیم‌های هلال احمر و نیروهای مردمی در روزهای گذشته با بهره گیری از پهپاد امدادی و خودرو برف رو آرگو و دوربین‌های امدادی، اقدام به پایش بخش اعظمی از کوهستان میشو و پناهگاه‌های متعدد از جمله پناهگاه گوی زنگی کرده اند.

جستجو برای یافتن کوهنوردان گمشده شبستری ادامه دارد

وی اظهار کرد: عملیات جستجوی ۲ نفر هموطن گم شده به نام‌های دکتر فتح اله جوادی و بابک جوادی تا یافتن آن‌ها در کوهستان میشو به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع تداوم خواهد داشت و نجاتگران اقدام به سونداژ بهمن ( جستجوی عمقی با استفاده از میله های مخصوص ) ، جستجوی اتاقک‌ها و جان پناه‌ها و مناطق پر خطر و پرتگاه‌ها و بهمن‌های سقوط کرده می‌کنند.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایرنا این ۲ کوهنورد از روز شنبه ۲۵ دی در ارتفاعات میشو مفقود شده اند.

میشو از رشته کوه‌های آذربایجان شرقی در حد فاصل شهرستانهای شبستر و مرند است.

بلندترین قله آن علی علمدار با ارتفاع ۲ هزار و ۸۵۵ متر در شمال دریاچه ارومیه قرار دارد و جلگه تبریز و دریاچه ارومیه را از جلگه مرند جدا می‌کند.

فلک داغی با ارتفاع ۲ هزار و ۸۴۷ متر معروفترین قله رشته کوههای میشو می‌باشد که صعود به آن از استقبال بیشتری برخوردار می‌باشد و در تمام فصول سال کوهنوردان به این قله صعود می‌کنند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا