اخبار

جرائم سنگین برای خاطیان کرونایی در ترکیه

وزارت کشور ترکیه از جریمه ۲۱ هزار و ۴۹۵ خاطی تدابیر کرونایی طی یک هفته گذشته در این کشور خبر داد. وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد که با جان باختن ۱۵۴ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونایی در این کشور به ۳۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

؛ بر اساس اطلاعیه منتشره از سوی وزارت کشور ترکیه بر اساس قانون مبارزه با خاطیان تدابیر کرونایی طی یک هفته گذشته ۲۱ هزار و ۴۹۵ نفر که مقررات کرونایی را نقض کرده بودند به‌صورت نقدی جریمه شدند.

در اطلاعیه وزارت کشور ترکیه با اشاره به اینکه بر اساس طرح عادی‌سازی زندگی اجتماعی، شهر‌های کشور بر اساس میزان ابتلا به چهار دسته آبی، زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده و مقررات کرونایی در هر یک از این شهر‌ها بر اساس این رنگ‌ها تعیین می‌شود آماده است بر این اساس منع رفت و آمد عمومی‌در تمام شهر‌ها همه روزه از ۹ شب تا ۵ بامداد همچنان برقرار بوده و این منع رفت آمد در شهر‌های نارنجی و قرمز در روز‌های آخر هفته از ساعت ۹ شب جمعه تا ۵ بامداد روز دوشنبه نیز به طور کامل اعمال می‌شود.

وزارت کشور ترکیه در پایان این اطلاعیه از کلیه شهروندان خواسته است تا عادی شدن کامل زندگی اجتماعی نسبت به رعایت مقررات قرنطینه و همچنین نظافت و فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام لازم را ورزیده و فراموش نکنند که استفاده از ماسک در تمام مکان‌های عمومی‌خواه فضای سربسته و خواه سرباز همچنان اجباری است.

همچنین وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که با جان باختن ۱۵۴ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونایی در این کشور به ۳۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

فخرالدین کوجا گفت: با مثبت شدن آزمایش کرونای ۳۲ هزار و ۴۰۴ نفر در شبانه‌روز گذشته آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۷۷ نفر رسید.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز با اعلام اینکه بر تعداد شهر‌های پرخطر از لحاظ شیوع کرونا در این کشور افزوده شده است، از برقراری مقررات قرنطینه‌ای در روز‌های آخر هفته در ماه مبارک رمضان خبر داد.
//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا