اخبار

ثبت تنها یک روز هوای ناسالم در ارومیه طی بهار امسال

ثبت تنها یک روز هوای ناسالم در ارومیه طی بهار امسالسعید موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی سه ماه نخست سال جاری ۷۲ روز هوای قابل قبول و سالم در ارومیه ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه بالاترین عدد شاخص آلایندگی که در ارومیه ثبت شده موردی و ساعتی بوده و نمی توان رقم ثابتی اعلام کرد، بیان کرد: بالاترین عدد شاخص آلایندگی که در استان و در طول سال جاری ثبت شده مربوط به سردشت با شاخص ۹۰۰ بوده که به درجه خیلی هشدار رسیده بود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی برای کنترل میزان آلودگی هوای استان راه اندازی شده است، اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها، سه دستگاه مختص برای سنجش گرد و غبار در دریاچه ارومیه، سردشت و سلماس و مابقی برای  سنجش همزمان گاز و گرد و غبار در خوی، بوکان و ارومیه نصب شده‌ است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در چند نقطه استان از جمله ماکو، مهاباد و پیرانشهر نیازمند احداث دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و گرد و غبار هستیم، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی خرید این دستگاه‌ها را نداریم.
موسوی افزود: هزینه نگهداری دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به دلیل اینکه تمام دستگاه خارجی است بسیار بالابوده و اعتبار مناسبی برای نگهداری این دستگاه ها تخصیص نمی یابد.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا