اخبار

تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس زنجان همت مسؤولان را می‌طلبد

تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس زنجان همت مسؤولان را می‌طلبدعلی کاظمی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: تکمیل پارک‌موزه دفاع مقدس، فضای شهر را با فرهنگ ایثار و شهادت، عطرآگین می‌کند که پایان این پروژه، ضروری است.
وی با بیان اینکه نداشتن پارک‌موزه دفاع مقدس، زیبنده پایتخت شور و شعور حسینی نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان فرصت مناسبی برای افتتاح این پارک‌موزه است.
کاظمی افزود: احداث پارک‌موزه دفاع مقدس استان زنجان، آرزوی دیرینه‌ای است که هنوز محقق نشده در حالی که پارک‌موزه در تمام استان‌های همجوار احداث شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: پارک‌موزه دفاع مقدس می‌تواند آثار و تاریخ جنگ را به نمایش بگذارد در حالی که این پروژه در دیار غواصان دریادل، ناقص مانده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۰ درصد از ساماندهی مزارهای شهدای روستایی، باقی مانده اما در شهرها ۱۰۰ درصد مزارهای شهدا ساماندهی شده است.
کاظمی اظهار داشت: برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید، فرصت مناسبی برای افتتاح پارک‌موزه دفاع مقدس است که چندین سال عقب مانده و اتمام آن نیازمند همت جمعی است.
وی با تاکید بر ضرورت مرمت مزار شهدای استان توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، خاطرنشان کرد: اگر چه این مزارها ساماندهی شده‌اند اما نیازمند مرمت نیز هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از ساخت یادمان شهدا در بهشت زهرا(س) زنجان خبر داد.
وی اظهار داشت: ساخت اِلمان در بهشت زهرا با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود.
کاظمی افزود: با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته، المان شهدا با مشارکت و همکاری شهرداری زنجان ساخته می‌شود.
وی، شهدا را میراث جاویدان کشور خواند و خاطرنشان کرد: در ساخت این المان‌ها تلاش می‌شود به زیبایی و طراحی آن توجه شود تا تاثیر بیشتری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا