اخبار

تولید گاز بی‌بو برای نخستین بار در تبریز

گاز بی‌بو برای نخستین بار به همت شرکتی دانش بنیان در تبریز تولید شد و کشور را از واردات این ماده بی‌نیاز کرد.

بازار هدف گاز بی‌بو، کارخانجات اسپری سازی و تولید کننده‌ی ظروف پلی اتیلنی یکبار مصرف است.

این گاز بی‌بو عاری از سولفور، بو و رنگ است و به‌عنوان ماده‌ی اولیه‌ی رهاننده و ماده‌ی اسفنجی در کارخانجات استفاده می‌شود که قبل از تولید این ماده، اسپری آماده‌ی آن از خارج از کشور وارد می‌شد.

کارخانه‌ی آن در تبریز، قطب صنعتی کشور قرار دارد و یکی از بزرگترین تولید کننده‌های گاز بی‌بو در شمالغرب کشور است که مزیت اصلی این شرکت، ورود به مباحث فناورانه و کسب مدال‌های جهانی در صنعت است که محققان این شرکت دانش بنیان موفق به کسب مدال‌های جهانی از کانادا و جمهوری چک و موفق به تولید گازی با سولفور زیر ۰.۱ پی پی ام شده‌اند.

اختراع تجهیزات مورد نیاز این کارخانه به دست خود جوانان شرکت انجام شده است که از جمله می‌توان به سیستم یکپارچه‌ی توزیع گاز مایع هوشمند، سیستم یکپارچه‌ی شیرین‌سازی گاز مایع و احیا کاتالیست‌های جاذب اشاره کرد.

مواد اولیه‌ی این کارخانه از کاتالیست‌های احیا شده تامین می‌شود که پیش از این از کشورهای اروپایی خریداری می‌شد و صدها هزار نیز دلار هزینه داشت.

ظرفیت تولید سالانه این شرکت دانش بنیان در حال حاضر ۳۰۰۰ تن است که در صورت حمایت می‌تواند تا دو برابر افزایش یابد همچنین این شرکت برای ۵۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

تولید گاز غیرقابل اشتعال و انفجار توسط این شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در جهان ثبت اختراع گرفته است که به گفته‌ی مسئولان شرکت، خط تولید آن به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از ایسنا، رونق تولید و اقتصاد پویا با چرخش چرخ دندانه‌های صنعت امکان پذیر خواهد شد که این امر نیز موجب توسعه‌ی پایدار و خودکفایی در تولید می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا