اخبار

تولید و اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی حوزه هنری قزوین در فضای مجازی

تولید و اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی حوزه هنری قزوین در فضای مجازیعلی هوشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید؛ بر لزوم توجه به این مهم و اهمیت تولیدات فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود:حمایت از تولید آثار کیفی و فاخر با اتکا به ارزش‌های دینی توسط هنرمندان بومی از رویکردهای اساسی حوزه هنری در سال جاری به شمار می رود.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های صادر شده در این خصوص، بخش زیادی فعالیت‌های حوزه هنری استان از کارهای نمایشگاهی و متداول به سمت تولید محتوا و کیفی سازی بخش‌های تخصصی ساماندهی شده است.
این مسوول با بیان اینکه امسال  بسیاری از اهداف و برنامه‌های حوزه هنری در بستر فضای مجازی دنبال می‌شود، تاکید کرد: شیوع کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری را به فضای مجازی برد.
هوشمند ادامه داد: در این دوران تولید و انتشار آثار فرهنگی هنری بستر فضای مجازی و ارتقای زیرساخت‌های سخت افزاری در دستور کار قرار گرفت و آثار متعدد فرهنگی و هنری در ابن فضای تهیه و عرضه شد.
این مسوول اضافه کرد: هم اکنون شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های مختلف را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری فعال کردیم و از طریق سایت، شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اپلیکیشن حوزه هنری‌، حتی کلاس‌های هنری خود را نیز ادامه دادیم.
وی با اشاره به نقش هنرمندان در شرایطی که کشور درگیر شیوع ویروس کروناست، تصریح کرد: هنرمندان و فعالان هنری در این دوره فعالانه و دلسوزانه به شیوه‌های مختلف با مردم همراهی کردند و صدها اثر هنری با موضوع مبارزه با ویروس کرونا تولید شد و با فرهنگ‌سازی مردم را به در خانه ماندن دعوت کردند.
مدیر حوزه هنری استان قزوین  با اشاره به تهیه تولیدات فرهنگی مختلف در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا،افزود: هنرمندان تولیدات فرهنگی خود در این زمینه را در فضای مجازی منتشر کردند و محتواهای تولید شده در قالب‌های مختلف و متنوع همچون ویدئو، کلیپ، عکس‌نوشت، اینفوگرافی، متن، داستان، شعر و غیره ارائه شد.
وی یادآور شد: با توجه ‌به تعطیل‌شدن کلاس‌ها و کارگاه‌های حضوری، بسیاری از این کارگاه‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا