اخبار

توقف کامیون‌های ایرانی در اراضی ارمنستان-آذربایجان

ده‌ها کامیون باری ایرانی برای استفاده از جاده گوروس-قافان مجبور به عبور از اراضی جمهوری آذربایجان هستند در ارمنستان متوقف شده‌اند.
؛ ده‌ها کامیون باری ایرانی در شهر گوروس ارمنستان متوقف شده‌اند.

این کامیون‌ها برای استفاده از جاده گوروس-قافان مجبور به عبور از اراضی جمهوری آذربایجان هستند و به همین خاطر دولت این کشور آن‌ها را مجبور به پرداخت پول گمرک به آذربایجان کرده که با امتناع برخی از رانندگان از این کار، آن‌ها را متوقف کرده است.

دولت آذربایجان برای عبور کامیون‌های ایرانی مبلغ ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلار هزینه گمرک تعیین کرده است.

با این وجود به برخی رانندگان ایرانی اجازه استفاده از این راه داده شده اما از آن‌ها تعهد گرفته شده است که در موقع برگشت هزینه دو بار استفاده از این جاده را به صورت یکجا پرداخت کنند.

پلیس ارمنستان به رانندگان ایرانی پیشنهاد داده‌اند تا از جاده آلترناتیو تاتئو در داخل ارمنستان استفاده کنند اما این جاده بسیار نامناسب و باریک است و باعث تصادف‌های متعدد کامیون‌های باری شده است.

اسپوتنیک گزارش داده است که نیروهای آذربایجانی پول آن دسته از رانندگانی که به واحد درام ارمنستان است قبول نمی‌کند و فقط دلار و یا منات را می‌پذیرد.

گفتنی است این رفتار توسط دولتمردان باکو در حالی صورت می‌گیرد که دولت ایران پس از فروپاشی شوروی و اشغال قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان، یک جاده اختصاصی از داخل خاک خود برای اتصال آذربایجان به نخجوان در اختیار این کشور قرار داده است که آن‌ها بیش از سی سال از این جاده طولانی به صورت رایگان استفاده می‌کنند.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا