اخبار

توجه ویژه به سیستم حمل و نقل عمومی در دوره فعلی مدیریت شهری

عضو شورای شهر تبریز گفت: در دوره مدیریت فعلی شهرداری تبریز، توجه ویژه ای به سیستم حمل و نقل عمومی و بخصوص پروژه قطار شهری تبریز شده است.

به گزارش شهریار، عبدالله تقی پور در مراسم تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل و ترافیک، با تبریک این روز، اظهار کرد: موضوع حمل و نقل یکی از شاخصه های توسعه اقتصادی و اجتماعی و به عنوان نیروی محرکه توسعه در دنیا مطرح است و کشورهایی که از این موضوع غافل هستند، کشورهایی وابسته به شمار می روند.
او ادامه داد: اغلب کشورهایی که در حوزه حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی موفق هستند، کشورهایی هستند که بخش خصوصی و دولتی همزمان در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. در کشور ما هم پس از انقلاب اسلامی اقداماتی شده که البته در خور نام ایران نیست.
این عضو شورای شهر تبریز عنوان کرد: ارتباط بین حمل و نقل و تجارت بر کسی پوشیده نیست و اکنون می بینیم که انتقال واکسن کرونا به کشورها مستلزم وجود سیستم حمل و نقل توسعه یافته است.
او با اشاره به لزوم توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، گفت: وضعیت سیستم حمل و نقل ما نسبت به شهرهای توسعه یافته بهتر است و ما باید تلاش کنیم که این امار همچنان در شرایط خوب باقی بماند. با این سیستم حمل و نقل عمومی ترکیبی نیز موضوعی بسیار مهم است و شرایط ایمنی برای رفتن به یک مد حمل و نقل عمومی باید فراهم باشد.
تقی پور بیان کرد: بر اساس سیاست های غلط سال های گذشته، سیستم خودرو محوری توسعه یافته و در این راستا یکی از ضرورت هایی که باید به آن توجه داشت، نگاه به توسعه زیرساخت های سیستم حمل و نقل عمومی است که باید در تدوین بودجه نیز به آن توجه کنیم.
او گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت فعلی و از طرف شخص شهردار تبریز، توجه ویژه ای به سیستم حمل و نقل عمومی و بخصوص پروژه قطار شهری تبریز شده است.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا