اخبار

تهاتر دارایی‌های دولت، راهکار تسریع در تکمیل راه قزوین- تنکابن است

تهاتر دارایی‌های دولت، راهکار تسریع در تکمیل راه قزوین- تنکابن استسعید محمد روز چهارشنبه در بازدید از کیلومتر صفر تا ۶۴ در دست احداث این جاده در جمع خبرنگاران، افزود: این پروژه یک طرح ملی و یکی از محورهای استراتژیک بوده و دارای نقش پدافند غیرعامل است.
 وی ادامه داد: اجرای این طرح و بهره برداری از آن فاصله استان‌های قزوین و مازندان را ۱۷۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب در مصرف سوخت صرفه جویی در پی دارد.
محمد افزود: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ بوده و در سال ۸۶ اجرای آن کلید خورده است.
این مسوول گفت: طرح ملی قزوین-الموت- تنکابن دارای ۶ قطعه بوده که اجرای ۲ قطعه آن به قرارگاه خاتم واگذار شده و بعدا یک قطعه دیگر نیز به آن اضافه گردیده است.
محمد افزود: قطعات واقع شده در قزوین دارای ۶۴ کیلومتر است که کار اجرا و آسفالت ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده و برای تکمیل شدن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه کرد: برای اجرای باقی مانده کل این مسیر در مجموع به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت، پیشنهاد قرارگاه خاتم تهاتر دارایی‌های دولت و نفت است.
محمد با بیان اینکه تکمیل این پروژه از آرزوهای دیرینه مردم منطقه است و ترافیک جاده شمال را کاهش می‌دهد، گفت: ۴۲ کیلومتر از این طرح در استان قزوین آسفالت شده و ۱۲ کیلومتر دیگر در دست احداث قرار دارد و میزان پیشرفت مسیر در استان قزوین ۸۰ درصد و کل مسیر از قزوین تا مازندان ۳۸ درصد است.
جاده اصلی در دست احداث قزوین – الموت – تنکابن از حاشیه آزادراه قزوین – کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک‌تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا