اخبار

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی: هشدار به کسانی که سرمایه اجتماعی را ملعبه سیاست بازی ها خود کردند

تشکل ‌های دانشجویی دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای نسبت به حوادث و اغتشاشات روزهای اخیر در برخی نقاط کشور واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
لَّئِن لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا (60)
ﺍﮔﺮ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ [ ﺿﻌﻒ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ شهر ﺷﺎﻳﻌﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺩﻟﻬﺮﻩ ﺁﻭﺭ ﭘﺨﺶ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ [ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ ]ﺑﺎﺯ ﻧﺎﻳﺴﺘﻨﺪ ، ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﻣﻰ ﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ [ ﻛﻪ ﻳﺎ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻲ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻲ ] ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻲ [ ﻛﻪ ﺧﺎﻟﺺ ﻭ ﭘﺎﻙ ﻫﺴﺘﻨﺪ ] ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ .(٦٠)

بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و در این سال‌ها لحظه‌ای نبوده است که این انقلابِ برآمده از اراده مردم مورد تهدید جریانات مختلف داخلی و خارجی نباشد. بمب‌گذاریها و کشتار مردم توسط منافقین، جنگ هشت ساله‌ که توسط صدام، دیکتاتور عراق و با حمایت کشورهای غربی بر ایران تحمیل شد، اغتشاشات موسوم به کوی دانشگاه در سال ۷۸، راه‌اندازی فتنه‌ای عظیم در سال ۸۸ به بهانه‌ی تقلب در انتخابات، شورش‌های مختلف در سال ۹۶، آشوب‌های آبان ۹۸ به بهانه‌ افزایش قیمت بنزین و اکنون آشوب و اغتشاش برای فوت خانم مهسا امینی که در محل پلیس امنیت اخلاقی صورت گرفت.

متأسفانه، در کنار همه‌‎ تلاش‌های دشمنان، وجود ناکارآمدی‌های داخلی که توسط برخی از کارگزاران نظام صورت گرفته است، تکمیل کننده و مشتعل کننده اعتراضات اجتماعی بوده است اعتراضاتی که منجر به از بین رفتن سرمایه‌ی اجتماعی نظام اسلامی شده است.

با کمال تأسف باید بگوییم، هستند کسانی که سرمایه‌ اجتماعی را ملعبه‌ سیاست‌بازی‌ها و باندبازی‌های خود کرده‌اند و چه در قدرت باشند و چه نباشند اقدامات آنان مصداق مُرجِفون فِی المَدینه است که اقداماتشان موجبات شکل‌گیری آشوب و درگیری است.

در موضوع فوت خانم مهسا امینی، که در ابتدا با انتقاد از نحوه‌ عملکرد گشت ارشاد آغاز گردید، بلافاصله، اعتراضات، تبدیل به آشوب و هرج و مرج و تخریب اموال عمومی، شد که هیچ انسان آزاده‌ای موافق چنین رویکردی نبوده و نیست و این عمل باعث گردید اعتراض مردم به حاشیه کشیده شود و جالب که برخی از نمایندگان مجلس هم با نقش‌آفرینی بسیار منفی، عملاً در صف آشوبگران قرار گرفتند.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا