شهر و شورا -1

تشریح آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۱۵ احکام برنامه راهبری-علمیاتی شهرداری تبریز

نحوه تعامل و همکاری با ngoها و تشکل های محیط زیستی استان آذربایجان شرقی در نوزدهمین جلسه سال دوم کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفته و همچنین آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۱۵ احکام برنامه راهبری-علمیاتی شهرداری تبریز تشریح شد.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: باید پیش تر از این با سمن ها و تشکل های محیط زیستی ارتباط برقرار می کردیم تا فرایند اتصال بین مدیریت شهری و مردم با همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر سازمان های مردم نهاد، بهتر از این تقویت می شد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: #سمن ها و تشکل ها گروه هایی هستند که انگیزه #اقتصادی ندارند و بیشتر فعالیتشان در راستای رفاه و آسایش مردم صورت می گیرد، یعنی هر اتفاق و تصمیمی که در این خصوص گرفته می شود از باب نزدیک شدن به رفاه و آرامش مردم است که تمام تلاش های مدیران استانی و شهری بر همین اساس است.

رییس کمیسیون #محیط_زیست و #خدمات_شهری #شورای_اسلامی_شهر #تبریز حلقه واسط بین مدیریت ها گروه های مردمی به شمار می رود، گفت: سمن ها و تشکل های حوزه محیط زیست به صورت فعال تری مشغول به کار بوده و نقش خودشان را در جامعه ایفا می کنند، ما نیز از مجموعه ها در راستای اقدامات مثمر ثمر از این مجموعه ها استفاده های بیشتری خواهیم داشت.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در بحث اخیر محلول پاشی به جای نمک پاشی جامد، شاهد اقدامات مطلوبی و اطلاع رسانی های ارزنده بودیم که می توان در آینده از ظرفیت و توان تشکل ها در این راستا بیشتر از این استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است تعاملات و همکاری مدیریت شهری با تشکل ها بیشتر از پیش شود تا شاهد رفع کاستی ها باشیم، ادامه داد: دلسوزی #مدیران و مسئولان نسبت به مردم باید طبق شاخصه ها داراری اعداد و ارقام بوده و کارهای نمایشی نیز کنار گذاشته شود.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: طبق آمار طی سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز اضافه شده، آیا این تعداد چه میزان در راستای هوای پاک تاثیر گذاشته است!، ما باید نسبت به داشته هایمان بررسی هایی ترتیب دهیم.

وی در بخش دیگری هم اذعان کرد: موضوع مازوت سوزی که اخیرا بحث تمامی محفل و جلسات شده بود را اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به صورت مستمر پیگیری می کردند، حتی در این راستا از تریبون موجود استفاده کرده و خواسته های مردمی را بازگو می کردند.

صادقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: لازم است بسترهایی در خصوص پیشنهاد تشکل ها فراهم شود تا از آنها نیز استفاده کنیم، همچنین یکی از فرهنگسرا مختص حوزه محیط زیست بوده تا مرجع اطلاعات و منابع بوده و همچنین آموزش های شهروندی در این خصوص به شهروندان ارائه شود.

غلامرضا احمدی، نائب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: معتقدیم که وجود سازمان های مردم نهاد از وجود شاخصه های توسعه پایدار است، اکنون مسائل اجتماعی هم جز شاخصه های توسعه بوده که وجود سازمان های مردم نهاد می تواند تسهیل گر امورات در تمامی حوزه ها و پیشرفت جوامع باشد.

نائب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: یکی از سه امری که برای توسعه ضروری به شمار می رود مربوط به مشارکت مردمی بوده که اگر بتوانیم ارتباطاتمان را بیشتر از پیش کنیم طبیعتا شاهد گام های مثبتی خواهیم بود.

احمدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: لازم است با هم افزایی و همکاری نتایج بررسی ها و جلساتم را روشن تر و آشکار تر کرده و نسبت به فعال سازی آن اقدام کنیم، باید به فراگیر شدن امورات با همکاری سمن ها تدابیری اندیشیده شود تا نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

یاسین بجانی، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: امید بر آن داریم پیوند و ارتباط سمن ها و تشکل های مردم نهاد با مدیریت شهری ناگسسته شود تا اقدامات در سریعترین زمان به مرحله اجرایی رسد.

وی در ادامه سخنان خود اذعان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد غافل شده ایم درحالیکه نباید از آن ها غافل شد، ما میتوانیم با ارتباطات و تعاملات بیشتر از توان این مجموعه ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

بجانی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در خصوص پاکسازی زباله از رودخانه ها، کاهش آلودگی هوا، کاهش تولید پسماند ، مدیریت مصرف، حذف نمک در معابر به هنگام یخبندان، آموزش شهروندی، ارتقا سطح آگاهی مردمی، حفظ باغات در حریم و ….می توانیم از ظرفیت مردمی بهترین استفاده ها را داشته باشیم، در راستای بحث انسان محوری نیز یک سری اقداماتی صورت گرفته که در سال آتی عملیاتی خواهد شد.

در ادامه نوزدهمین جلسه سال دوم کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۱۵ احکام برنامه راهبری- علمیاتی شهرداری تبریز در حوزه زیبا سازی و طراحی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احد صادقی، رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی در این خصوص اظهار کرد: وضع موجود طراحی فضای سبز شهری نیاز به بازنگری داشته و باید در این راستا اقداماتی اتخاذ شود.

مقرر گردید بازبینی هایی در خصوص رفوژهای فضای سبز شهری تا یک ماه آتی توسط مجموعه ذیربط صورت گرفته و نتایج آن به کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شود.

در پایان این جلسه آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص سامانه های فضای سبز و زیبا سازی مطرح و مورد بحث وبررسی اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا