اخبار

تسهیلات پرداختی به ایثارگران استان اردبیل ۲ برابر شد

تسهیلات پرداختی به ایثارگران استان اردبیل ۲ برابر شدیاسر شاهی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پرداخت مستمری به افراد واجد شرایط و تحت پوشش این نهاد نیز به ۱۰۰ نفر بیش از سهم تعیین شده خود از سوی مرکز کشور مستمری ماهانه پرداخت کرده است.
او با بیان اینکه مشکل تامین هزینه‌های درمانی جامعه هدف در سال گذشته حل شد، افزود: از صبر جامعه ایثارگری و همکاری مسوولان شهرستانی در یاری رساندن به این بنیاد جهت حل مشکلات بیمه درمانی خانواده‌های شاهد و ایثارگر قدردانی می‌شود.وی اظهارداشت: از مجموع سه هزار و ۲۷۷ گلزار شهید ، ۶۰۲ گلزار در مناطق مختلف استان نیاز به مرمت ،بازسازی و بهسازی دارد.
وی پشتیبانی و تامین امکانات لازم، بسترسازی برای ارائه خدمات در قالب دولت الکترونیک، تسهیل در دسترسی آسان به خانواده‌های شهدا و ایثارگران،  برقراری سیستم زیرساخت فناوری بر اساس استانداردهای جدید در تمامی شهرستان‌های استان و تجهیز ارتباطات کابلی به فیبر نوری و حل مشکل ارتباط داخلی در برابر حوادث غیرمترقبه از دیگر اقدامات بنیاد شهید استان در ارتقای خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگری استان اردبیل ذکر کرد.
شاهی همچنین از پرداخت بدهی بیمه دی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر در پایان سال ۹۸ خبر داد و بیان‌کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال تلاش می‌شود جامعه ایثارگری کمتر با مشکلات دریافت هزینه‌های درمانی مواجه شوند.
وی به پرداخت حق پرستاری به همسران و اولیای شهدای استان اردبیل از سوی بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: حق پرستاری به تناسب نیاز افراد از هشت میلیون ریال تا ۲۴ میلیون ریال در ماه تعیین و به خانواده‌های شهدا و ایثارگر استان پرداخت می‌شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به ادامه اجرای طرح ساماندهی گلزارهای شهدا در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان در سال جاری افزود: اعتبارات استانی لحاظ شده با توجه به تخصیص پایین آن جوابگوی نیاز اجرای این گونه پروژه‌ها نبوده و انتظار از مدیران اجرایی جذب اعتبارات ملی در اختیار وزارتخانه‌ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا