اخبار

تردد بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار و ۷۹۶ مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز استان تردد کرده‌اند.

اورجعلی علیزاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۵۹ نفر از پایانه مرزی نوردوز و ۶۴ هزار و ۵۳۷ مسافر از پایانه مرزی جلفا تردد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۲۴۰ اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی از این پایانه‌های مرزی تردد کرده‌اند، ادامه داد: در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا عبور کرده‌اند.

علیزاده ادامه داد: میزان تردد کامیون‌های باری در پایانه مرزی جلفا ۷۵ درصد و در پایانه مرزی نوردوز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۳ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

علیزاده افزود: در سه ماه نخست سال جاری میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۹ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا