اخبار

تراکتورِ ساغلام برتر از تراکتورِ سولدو + اینفوگرافی

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و ناکامی‌های متوالی تیم تراکتور بالاخره روز گذشته مسئولان این تیم عذر سرمربی کروات خود را خواستند و پرونده زوونیمیر سولدو در تبریز برای همیشه بسته شد!

تراکتوری‌ها بلافاصله پس از این پایان همکاری اعلام کردند که با ارطغرل ساغلام وارد مذاکره شده و به توافق اولیه نیز دست یافته‌اند تا سرمربی سابق سرخ‌پوشان در آستانه بازگشت قرار بگیرد.

اما جالب است بدانید عملکردی که سولدو در تراکتور بر جای گذاشت از لحاظ آمار و ارقام تقریباً مشابه با عملکردی است که جانشین احتمالی او پیش از این در تیم محبوب پرشورها ثبت کرده بود.

زوونیمیر سولدو و ارطغرل ساغلام هر کدام ۱۶ بازی روی نیمکت تراکتور نشسته‌اند که کارنامه سرمربی کروات ۲ برد، ۶ مساوی و ۸ باخت و سرمربی تُرک ۳ برد، ۶ مساوی و ۷ باخت بوده است.

در بررسی به تفکیک مسابقات باید گفت سولدو در ۱۵ بازی لیگ و یک بازی جام حذفی این آمار را ثبت کرده و ساغلام در ۱۰ بازی لیگ و ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا که به مراتب کار سخت‌تری نسبت به همتای کروات خود داشته است.

از سویی، مقایسه عملکرد دو سرمربی در بازی‌های لیگ برتر که کارنامه سولدو در ۱۵ بازی، ۲ برد، ۶ مساوی و ۷ باخت و ساغلام در ۱۰ بازی، ۳ برد، ۴ مساوی و ۳ باخت بوده، آمار برتر سرمربی ترکیه‌ای را نشان می‌دهد.

همچنین میانگین امتیاز کسب شده در هر بازی لیگ برتر برای تراکتورِ ساغلام با ۱۳ امتیاز در ۱۰ بازی عدد ۱.۳ می‌باشد که بسیار بهتر از تراکتورِ سولدو با ۱۲ امتیاز در ۱۵ بازی با معدل ۰.۸ است.

در مجموع، تنها یک برد و باخت تفاوت کار دو سرمربی در تراکتور با برتری ساغلام بوده و فقط از لحاظ آمار گل‌های زده و خورده است که تیم سولدو با مجموع ۸ گل زده و ۱۳ گل خورده بهتر از تیم ساغلام با ۱۱ گل زده و ۱۹ گل خورده عمل کرده است.

البته باید به ۶ بازی تراکتورِ ساغلام در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد که سطح برگزاری آن با لیگ برتر قابل قیاس نبوده و عملکرد ضعیف در این رقابت‌ها باعث نزدیکی آمار و تفاوت‌ها در میزان گل‌های زده و خورده شده است.

تراکتور با هدایت ساغلام در لیگ قهرمانان آسیا بدون برد با ۲ مساوی و ۴ باخت و ۲ گل زده در مقابل ۱۰ گل خورده به کارش خاتمه داد که این عملکرد موجب شده تا کارنامه کلی ساغلام در تراکتور با افت چشم‌گیر تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

اما وجه تمایز بزرگ این دو سرمربی از لحاظ فنی است جایی که تیم تحت هدایت سولدو تیمی معمولا دست و پا بسته بود اما تیم ساغلام هجومی و با فوتبال چشم‌نواز که به همین علت مرد تُرک‌تبار محبوب هواداران است.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا