اخبار

تراکتـورِ زنوزی فعلاً روی هوا/ گره کار فراتر از دستمزد سرمربی!

انتخاب سرمربی در تیم تراکتور به چالشی جدید و البته تکراری برای مدیران و نگرانی بزرگ برای هواداران این تیم تبدیل شده است. درحالی که انتظار می‌رفت مسئولان تراکتور دو هفته قبل از اتمام فصل تکلیف نیمکت خود را معین کنند اما درحال حاضر نزدیک به همین مدت از پایان فصل سپری شده و سرمربی فصل آینده سرخ‌پوشان دیار آذربایجان هنوز مشخص نیست. بلاتکلیفی در پرطرفدارترین تیم فوتبال آسیا که اگر وعده‌ جدید «علی خطیر» نائب رئیس هیات مدیره و مسئول نقل‌وانتقالات باشگاه تراکتور جامه عمل بپوشد و در حد حرف نماند، تا آخر هفته سکاندار این تیم معرفی خواهد شد.

راننده تراکتور خارجی خواهد بود

ارطغرل ساغلام به همراه دو مربی اروپایی گزینه‌های نهائی باشگاه تراکتور برای هدایت این تیم در فصل آینده هستند. این آخرین وعده مسئولان باشگاه تراکتور در واکنش به نگرانی هواداران بود. با توجه به کش‌وقوسی که در مذاکرات با سرمربی ترکیه‌ای به وجود آمده، احتمال ادامه همکاری تراکتور با این سرمربی به طرز محسوسی کاهش یافته است. از طرفی، با گذشت زمان این احتمال که ساغلام جای خود را به مربی دیگری بدهد روز به روز افزایش می‌یابد. با این حال، باید دید که نتیجه این همه وقت‌کشی برای انتخاب سرمربی چه خواهد بود و آیا با تمدید قرارداد ساغلام شاهد ثبات در کادرفنی تراکتور خواهیم بود یا مثل سنوات گذشته تغییرات و بی‌ثباتی در راه است؟

گره مذاکرات با ساغلام

برخلاف آنچه که در مورد اختلافات بین باشگاه تراکتور و ساغلام عنوان می‌شود، گره مذاکرات فقط دستمزد سرمربی نیست. یک منبع آگاه در همین زمینه به خبرنگار آناج اعلام کرد موضوعی که باعث شده تا این مذاکرات کِش پیدا کند، شرط ساغلام پیرامون بحث نقل‌وانتقالات است. ساغلام در لیستی که به مسئولان باشگاه تراکتور ارائه کرده خواستار کنار گذاشتن لیست بلندبالایی از بازیکنان و جایگزینی نفرات جدید شده است. «سیل سوپور» اساسی در شاکله تراکتور جایی که اکثر دوستداران این تیم نیز معتقدند پیراهن تراکتور بر تن خیلی از بازیکنان فصل گذشته گشاد است. گفته می‌شود که این شرط با توجه به تحمیل هزینه‌های زیاد به باشگاه تراکتور در صورت جابجایی پرشمار بازیکنان و علیرغم اعلام افزایش دو و نیم برابری بودجه باشگاه تبریزی، تاکنون مورد موافقت مسئولان این تیم قرار نگرفته است.

پنجره باز است، لطفا قیمت بگیرید!

باشگاه تراکتور برخلاف فصل گذشته که با بحران محرومیت از نقل‌وانتقالات مواجه بود و پیش‌فصل بسیار پرحاشیه‌ای را سپری کرد، برای شروع فصل جدید مشکلی از این بابت ندارد. آخرین پرونده خارجی تراکتوری‌ها در فیفا مربوط به شکایت «مصطفی دنیزلی» سرمربی ترک‌تبار سابق این تیم بود که با پرداخت مطالبات وی نیز این پرونده مختومه شد و روز گذشته در آستانه شروع نقل‌وانتقالات تابستانی رسماً از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که پنجره تراکتور باز است. البته مسئولان تراکتور بر این عقیده‌اند که باید نقل‌وانتقالات شروع شود تا قیمت‌ها دست‌شان بیاید و سپس وارد بازار شوند؛ اعتقادی عجیب که «کاظم محمودی» سرپرست یا مدیر تیم تراکتور مطرح کرده است و در نوع خود جای بسی درنگ و تأمل دارد.

ادعای جذب پدیده بومی

خبرها درباره نقل‌وانتقالات پرشورها تاکنون در حد گمانه‌زنی بوده و تنها خبر رسمی در این زمینه شروع مذاکرات با دو بازیکن داخلی و خارجی است. در این میان، تنها نامی که تایید شده در لیست تراکتور قرار دارد، «امیر شهیم» است. پدیده فوتبال تبریز که پس از حضور روز گذشته‌اش در باشگاه پرسپولیس و انتقادات زیاد از بی‌توجهی تراکتوری‌ها به او، خطیر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مدعی شد که تراکتور پیگیر جذب این مهاجم جوان بومی است. ادعای خطیر درحالی است که خود شهیم گفته بود از باشگاه تراکتور کسی نه با وی و نه با مدیربرنامه‌اش صحبت نکرده است. به صورت غیررسمی نیز محمد محبی، رامین رضائیان و سعید عزت‌اللهی چهره‌های شاخصی هستند که نامشان به تیم محبوب تی‌تی‌ها لینک شده است. آنچه که مسلم است رونمایی از بازیکنان جدید منوط به تعیین تکلیف کادرفنی بوده و فصل نقل‌وانتقالات برای تراکتور پس از انتخاب سرمربی شروع خواهد شد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا