اخبار

تحویل گندم‌های عاری از آفات به مراکز خرید زنجان، مشمول جایزه پاکی می‌شود

تحویل گندم‌های عاری از آفات به مراکز خرید زنجان، مشمول جایزه پاکی می‌شودعبدالله جعفری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشاورزان قبل از فروش گندم تولیدی خود به مراکز خرید از مجاز بودن مرکز و داشتن مجوز از اداره کل غله اطمینان حاصل و سپس نسبت به واگذاری گندم خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: کشاورزانی که نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظر دولت اقدام می‌کنند در تامین و تحویل نهادهای تولیدی، کود، سم و بذر در اولویت خواهند بود.
جعفری گفت: خرید گندم داخلی در سال جاری صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از غله صورت خواهد گرفت و فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: خروج هر حجم گندم در سال جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان است و محموله های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.
جعفری اظهار داشت: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری فقط با مجوز سازمان جهاد کشاورزی امکان فعالیت خواهند داشت و مراکز بوجاری مجاز، در قبال حق‌العمل می‌توانند نسبت بوجاری اقدام و هرگونه خرید و فروش و انبار گندم در این مراکز مجاز نبوده و با متخلفان مطابق مقررات برخورد خواهد شد .
وی عنوان کرد: گندم های عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی (کاه ، خاک و سنگ) مشمول جایزه پاکی خواهد بود و  با عنایت به تغییر چشمه الک به ۱.۷ در ۲۰ میلی متر، مبارزه مناسب با آفات و مدیریت مناسب برداشت و استفاده از کمباین های مناسب در افزایش منافع کشاورزان تاثیرگذار خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امسال بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است.
با توجه به بارش های خوب در استان، پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۳۰ هزار تن گندم در زنجان تولید شود.  
بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال زراعی گذشته  نیز (مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ ) بالغ بر ۴۳۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا