اخبار

تحقق عدالت اجتماعی اصل اساسی در اجرای طرح های بازآفرینی شهری است

فرماندار بناب با بیان اینکه هدف از بازآفرینی شهری احیای بافت فرسوده شهر و تلاش به منظور ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی در مناطق کم برخوردار است؛ گفت: تحقق عدالت اجتماعی اصل اساسی در اجرای طرح های بازآفرینی شهری باید باشد.

به گزارش روز جمعه باش خبر وبه نقل از ایرنا، شهریار فتحی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بناب افزود: این شهر دومین شهر استان آذربایجان شرقی بعد از تبریز در جذب اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری است.

وی از شهرداری و سایر دستگاه های مسوول خواست تا در اجرای طرح های بازآفزینی شهری در نقاط مختلف شهر به دور از سیاسی کاری و تنها بر اساس توزیع عادلانه امکانات در محلات هدف اقدام کنند.

تشدید نظارت های شهرداری بناب بر تخلفات ساختمانی ضروری است

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری بناب باید نظارت های خود را بر تخلفات ساختمانی شهروندان بیشتر و شدیدتر کند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی با اشاره به وجود پرونده های زیاد عوارض ماده ۱۰۰ در شهرداری بناب اظهار کرد: شهرداری باید نسبت به افزایش نظارت ها و ملزم کردن شهروندان به ساخت و سازهای قانونی اقدام کند.

وی با بیان اینکه دولت هیچ محدودیتی در توزیع قیر رایگان ندارد؛ افزود: هر محله ای که از ستاد بازآفرینی شهری معرفی شود می توان برای اخذ قیر رایگان اقدام کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید رشته ها و مهارت های جدید در محلات هدف آموزش داده شود؛ افزود: آموزش ها باید به سمتی هدایت شود که موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود.

باقری بنابی در ادامه با تأکید بر ضرورت آشنایی کامل ادارات با طرح های بازآفرینی شهری اظهار کرد: تنها با داشتن اراده قوی می توان گام های مؤثری در امر بازآفرینی شهری برداشت.

۴۷۰ هکتار از مساحت شهر بناب بافت ناکارآمد است

معاون خدمات شهری شهرداری بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه از یک هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت این شهر ۴۷۰ هکتار آن را بافت های ناکارآمد تشکیل می دهد؛ گفت: ۱۱ محله در محلات هدف بازآفرینی شهری واقع شده و توسط مشاور مطالعه و به تصویب رسیده است.

علیرضا علی اصغری اعلام کرد: ۳۶ هزار نفر جمعیت شهری بناب در محلات ناکارآمد شهری سکونت دارند که ۳۵ درصد جمعیت شهر بناب را شامل می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بناب گفت: ۲۴ پروژه عمرانی در این مناطق یازده گانه شروع شده که ۱۱ مورد از پروژه ها ملی است و در حال اجرا هستند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

بازآفرینی پایدار شهری یکی از جدیدترین رویکردهای پذیرفته شده جهانی در مواجه با بافتهای فرسوده شهری است به مفهوم احیا، تجدید حیات و نوزایی شهری و به عبارتی دوباره زنده شدن شهر است.

رویکردهای پیشین بهسازی، نوسازی و بازسازی، بر دیدگاه های کالبدی و یا صرفا اقتصادی تکیه داشته که این امر نتیجه ای جز عدم موفقیت بسیاری از طرح ها و پروژه های نوسازی بافت های فرسوده ی شهری را نداشته است.

بازآفرینی شهری یک بینش جامع، یکپارچه و عملیاتی است که به حل نهایی مشکلات شهری منتهی می شود و در پی این است که با ایجاد تغییرات مثبت و پایدار، مسبب بهبودی شرایط فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی شهر شود.

بازآفرینی شهری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و محیطی رخ داده و در هر یک از ابعاد بر موضوعات متعددی تاکید دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا