اخبار

تحصیل 1000 دانشجویی ایرانی در دانشگاه‌های شرق ترکیه

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه با اشاره به حضور قریب به یک‌هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های شرق ترکیه، خواستار ارائه تسهیلات و امکانات مناسب برای جذب دانشجویان ترکیه‌ای در دانشگاه‌های تبریز شد.

محمد ابراهیمی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی این استان را یکی از مناطق اولویت‌دار در روابط ایران و ترکیه عنوان کرد و اظهار داشت: تبریز این ظرفیت را دارد که با استان‌های شرق ترکیه، ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته باشد.

وی افزود: توسعه مراودات با توجه به اشتراکات #فرهنگی به نفع هر دو کشور است و توسعه ارتباطات فرهنگی می‌تواند توسعه روابط اقتصادی و تجاری را هم به دنبال داشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه #سرکنسول‌گری_ایران در ارزروم، ۱۸۰ سال قبل تاسیس شده و ۲۸ استان ترکیه در حوزه کنسولی آن هستند، گفت: #مقامات_دولتی و بخش خصوصی ارزروم هم تمایل به توسعه روابط با تبریز و آذربایجان‌شرقی دارند.

وی همچنین با اشاره به حضور قریب به یک‌هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های شرق ترکیه، خواستار ارائه تسهیلات و امکانات مناسب برای جذب دانشجویان ترکیه‌ای در دانشگاه‌های تبریز شد.

سرکنسول ایران در ارزروم با اشاره به برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، بر معرفی و اطلاع‌رسانی این همایش برای سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ترکیه تاکید کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا