اخبارتبریز-1

تبریز دارای پاکترین هوا در میان کلانشهرهای کشور

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرفی در نشستهای خبری برنامه به سوی قله اعلام کرد: تبریز از ابتدای سال تاکنون 70 روز هوای پاک داشته و پاکترین هوا را در میان کلانشهرهای کشور داراست.

به گزارش باش خبر  ، شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پنجمین نشست از نشست های رسانه ای به سوی قله در #خانه فرهنگ تبریز، افزود: علت #آلودگی #هوا بیشتر نبود فرهنگ سازی درست در راستای استفاده از وسایط نقلیه است.

وی منابع آلودگی هوا را ناشی از منابع سیار و ساکن عنوان و بیان کرد: ترافیک(منابع سیار) و استفاده بیش از اندازه از خودروهای شخصی بیشت از صنایع که به عنوان منابع ساکن هستند موجب آلودگی هوا می شوند و در این خصوص باید مردم استفاده از حمل و نقل عمومی را اولویت استفاده خود قرار دهند.

اشتری اضافه کرد: برخورد چکشی در این خصوص نمی تواند نتیجه بخش باشد و باید حوزه فرهنگ سازی و سوق دادن مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در خصوص آلودگی کارخانجات نیز که موجب آلودگی هوا می شوند، اظهار کرد: در پالایشگاه تبریز #گوگرد_سازی دستور کار قرار دارد و در نیروگاه حرارتی نیز در خصوص استفاده از مازوت اقداماتی در حال انجام است.

اشتری در خصوص طرح های افتتاحی اداره کل حفاظت از #محیط_زیست استان در هفته دولت نیز گفت: هوشمندسازی پایش منطقه حفاظت شده ارسباران و اطفا حریق، ناوبری خودروهای اطفا حریق، #پایش پهبادی مناطق حفاظت شده استان  و .. از اقدامات این اداره کل در هفته دولت است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  افتتاح موتورخانه هوشمند اداره کل و اداره حفاظت محیط زیست مراغه، دداستیک 2ست اول کوره های ذوب و شرکت تعاونی سپند صنعت کاوه ظفر، سیستم پایش آنلاین ذوب و نورد شاهین، مجتمع فولاد بناب، غبارگیر از نوع یک فیلتر شرکت راه سازان، سیستم عبار گیر شرکت فولاد اتحاد شمس عجب شیر، تصفیه خانه حوله متین تکمیل آذر و واحد گوگردسازی پالایشگاه تبریز را از دیگر طرح های اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در هفته دولت برشمرد./انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا