تبریز، پیشگام در همگرایی کمیسیونهای تخصصی برای توسعه هوشمند
روح الله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص ادغام دو کمیسیون تخصصی شورا گفت: افزودن کمیته فناوری به بدنه کارشناسی، تصمیمگیریها را علمیتر میکند و در مسیر تحقق اهداف شهر هوشمند به ما کمک خواهد کرد.

#تبریز، روحالله دهقاننژاد، رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز، در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: کمیسیون معماری و #شهرسازی با کمیسیون فناوری و شهر هوشمند ادغام شده است تا در زمینهی خدمترسانی در حوزهی شهر هوشمند عقب نمانیم و حتی در برخی زمینهها پیشرو باشیم. با حمایتهای شورای ششم، در این مسیر گامهای موثری برداشتهایم و پیشرو خواهیم بود.
وی ادامه داد: در همین راستا، یک کمیته فناوری به مجموعه کمیتههای کارشناسی این کمیسیون افزوده میشود تا جلسات کمیسیون پربارتر برگزار شده و تصمیمگیریها با پشتوانه علمی و فنی قویتری همراه باشد. همچنین از شهروندان و بدنه کارشناسی شهر نیز درخواست ارائه پیشنهاد شده تا با انجام پژوهش و آیندهپژوهی، بتوانیم این موضوع را در تدوین بودجه نیز لحاظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی همچنان با جدیت مطالبات و پیگیریهای خود را ادامه خواهد داد.، افزود: در خصوص طرح ۴۵ متری #انقلاب، اتفاقاتی رخ داده که نیازمند تصمیمگیری است و کمیسیون میتواند در این زمینه به شهرداری کمک کند.
رئیس کمیسیون معماری، #شهرسازی و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: اگر در گذشته تنها از “طرح نجات تبریز” سخن گفته میشد، امروز این طرح وارد مرحله اجرا شده است. اما صرفاً باز کردن مسیر کافی نیست؛ باید مسیر را به سمت عمل و تحقق واقعی پیش ببریم. اجرای دقیق، بهموقع و کامل این طرح میتواند مایه افتخار شهرداری و منجر به رفاه مردم شود. مردم این منطقه مدتهاست که با گرد و غبار ناشی از عملیات خاکبرداری مواجهاند و شهرداری نیز مصمم است هرچه سریعتر پروژه را به اتمام برساند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز این ظرفیت را دارد که طرحی جامع در این زمینه تدوین و اجرا کند، خاطرنشان کرد: هدف مشترک همهی ما، توسعه شهر تبریز و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
وی اضافه کرد: اگر کارشناسان و مدیران #شهرداری احساس میکنند موضوعی در حوزه تخصصی این کمیسیون نیازمند بررسی و پیگیری بیشتر است، حتماً آن را مطرح کنند تا اقدامات لازم انجام گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه برای عملکرد سال ۱۴۰۱، تأمین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را اعلام کردیم، در حالی که تاکنون تنها ۲۰۸ دستگاه محقق شده است. هرچند تأمین همین تعداد هم قابل تقدیر است، اضافه کرد: اما نباید آمار غیرواقعی یا اغراقشده ارائه شود. گزارشها باید دقیق و مستند باشند.
وی عنوان کرد: طرحهایی که در بودجه ۱۴۰۴ آمده باید بهصورت منظم رصد و پیگیری شوند، در برخی موارد برای افزایش عددی بودجه، اقدامات بدون در نظر گرفتن وضعیت مردم انجام میشود.
روحالله رشیدی، دبیر کمیسیون، در ادامه اظهار کرد: ما مخالف برنامهریزیهای انفرادی نیستیم، اما تا زمانی که طرح و برنامه مشخصی وجود نداشته باشد، مشارکت با سایر ارگانها منطقی و مؤثر نخواهد بود.
وی افزود: منطقه ۱۰ نیز باید هرچه سریعتر پیشنهاد خود را در خصوص طرح تفصیلی ارائه دهد.
دستور جلسه دوم مربوط به لایحه “تجویز تعدیل میزان افزایش اجاره بهای بهره برداران دکلهای مخابراتی و ارتباطی BTS در املاک شهرداری تبریز برای سال ۱۴۰۴” مورد بررسی قرار گرفت.
کمیسیون اعلام کرد که در صورت اعمال اصلاحات لازم در بودجه، این لایحه تصویب و به صحن شورا ارائه خواهد شد.



