اخبار

تامین اجتماعی زنجان به مبتلایان کرونا تا عادی شدن شرایط تسهیلات می‌دهد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تامین اجتماعی جهت تسریع در کار بیمه شدگانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و استراحت پزشکی دارند تا عادی شدن شرایط موجود تسهیلاتی را ارائه می‌کند.

دکتر علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استراحت های پزشکی بیمه شدگان مبتلا به کووید- ۱۹ از سوی سازمان تامین اجتماعی و در قالب تعهدات کوتاه مدت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، جلوگیری از ترددهای غیرضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه شدگان و کارکنان و به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد، استراحتهای پزشکی بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی PCR آنان مثبت اعلام شده، مورد تایید است.

این مسوول ادامه داد: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، بیمه شدگان مذکور در صورت امکان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کند.

محمدی در خصوص مدت زمان استراحت پزشکی بیمه شدگان افزود: چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور باید بدون انجام تشریفات اداری(مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمه شده مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان بلامانع خواهد بود.

تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.

گفتنی است ۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا