اخبار

تاریخ و تمدن ایران ظرفیتی برای ارتقای اقتدار کشور است

تاریخ و تمدن ایران ظرفیتی برای ارتقای اقتدار کشور استهدایت الله جمالی پور عصر پنجشنبه در آئین رونمایی از الواح هخامنشی در موزه شهر قزوین افزود: وقتی به تاریخ و گذشته خود نگاه  می کنیم می بینیم در زمانی که اروپاییان در جهل مطلق قرار داشتند و هیچ اثری نیز از آمریکا وجود نداشت، ایران با پهنه ای وسیع از جغرافیا و قومیت ها از آسیای مرکزی تا شبه قاره هند گرفته تا دریای مدیترانه و مصر دارای نظامات اداری و اجتماعی بوده و از حقوق بشر برخوردار بوده و سرآمد و منشاء بسیاری از علوم بوده است.
وی با بیان اینکه دنیا در برابر تمدن ایران زمین و شکوه آن و بزرگان و دانشمندان این سرزمین سر تعظیم فرود می آورد، اظهار داشت: این ها در حالی است که کل تاریخ آمریکای پرمدعا از ۳۰۰ یا ۳۵۰ سال تجاوز نمی کند. 
استاندار قزوین با بیان اینکه باید ببینیم چرا از تاریخ و تمدن خود به عنوان یک ظرفیت غنی به خوبی استفاده نکرده ایم تا امروز در اوج قدرت علمی و فناوری و فرهنگی دنیا قرار داشته باشیم،افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در عرصه های نظامی و سیاسی جایگاه مطلوبی کسب کرده ایم اما نتوانسته ایم هنوز آنطور که در گذشته داعیه دار فرهنگ و علوم بودیم در این عرصه ها به جایگاه واقعی خود دست یابیم.
وی اظهار داشت: امروز آنچه ما را دچار مشکل و آسیب کرده است مسائل فرهنگی ماست که آن نیز متاثر از رفتارهای سیاسی و بداخلاقی ها در این حوزه است.
جمالی پور با بیان اینکه هر جا که شاهد وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت ایران بودیم شکوه این سرزمین زبانزد شده است،افزود: امروز نیز باید توجه داشته باشیم که گذشته پرافتخار ما می تواند مظهر وحدت و انسجام برای اعتلای این سرزمین باشد.
استاندار قزوین ادامه داد: در یک قرن اخیر این وحدت و انسجام را در مقاطعی بروز دادیم و نتایج درخشان آنرا لمس کردیم که باید به قیام سال ۴۲ و تداوم آن و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ و در ادامه آن به هشت سال دفاع مقدس اشاره کنیم اما پس از این دوران آنگونه که باید و شایسته است به این موضوع نپرداخته ایم.
جمالی پور افزود: اگر انسجام و وحدت دوران جنگ را حفظ می کردیم بدون شک امروز در همه عرصه ها از جمله اقتصاد سرآمد و یکه تاز بودیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه دشمن از عظمت ایران، تاریخ ایران و ثروت ایران و در واقع از قدرت ایران می ترسد،افزود: نباید فراموش کنیم ما با تقویت وحدت و انسجام خود و با الهام از تاریخ و تمدن باشکوه این سرزمین در گذشته های دور و نزدیک می توانیم در همه عرصه ها پیشتاز باشیم.
در این مراسم از ۴۰ قطعه الواح هخامنشی بازگشته از آمریکا به کشور در موزه شهر قزوین رونمایی شد.
این الواح تا مهر ماه امسال در موزه شهر قزوین برای تماشای عموم به نمایش گذاشته شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا