اخبار

بی‌اخلاقی کرونایی در یونان علیه تیم ترکیه‌ای

تیم فوتبال گالاتاسرای شب گذشته برای انجام مسابقه دوستانه با تیم المپیاکوس به آتن سفر کرده بود اما به دلیل رفتار خودسرانه و غیرمؤدبانه مسئولان یونانی، وارد این کشور نشده و به ترکیه بازگشت.

؛ اتفاقات رخ داده برای تیم گالاتاسرای ترکیه در یونان که آماده رقابت با المپیاکوس شده است به موضوع جنجالی بین ترکیه و یونان تبدیل شد.

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های ترکیه، مسئولان یونانی در فرودگاه، تست انجام شده و واکسن تزریق شده در ترکیه را نپذیرفته و خواهان گرفتن تست کرونا از همه اعضای تیم بودند که اعضای تیم امتنا کرده و به ترکیه بازگشتند.

فاتح تریم مدیر فنی تیم گالاتاسرای در بازگشت از یونان در فرودگاه استانبول در جمع خبرنگاران گفت: ما قوانین بین‌المللی را به خوبی می‌دانیم. ۲۴ ساعت قبل از سفر همه ما تست کرونا داده بودیم و با برگه‌های تست به یونان رفتیم. از ما خواستند که مجدداً در فرودگاه تست فوری بدهیم اما پیش از این بین دو کشور تفاهمی‌امضا شد که تست کرونا و واکسن تزریق شده بین دو کشور معتبر باشد. وقتی دلیل را پرسیدیم، جواب دادند که تست در فرودگاه از دو روز پیش مجدداً انجام می‌گیرد. اما دیدیم که از سایرین و توریست‌ها تست نمی‌گرفتند. تصمیم به بازگشت به ترکیه گرفتیم.

وی افزود: برای بازگشت، خواستار بازپس‌گیری روادیدهایمان شدیم که جواب مناسبی به ما ندادند. ۴ ساعت در فرودگاه معطل ماندیم.

در پی این رویداد، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با همتای یونانی خود تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای با انتقاد از این رفتار مقامات یونان، اعلام کرد: این اقدام بسیار دور از جوانمردی و حسن نیت است که آزمایش‌های پی سی آر کرونای گروه ما که نتایج آن‌ها منفی گزارش شده، معتبر شناخته نشده و از آن‌ها ارائه تست مجدد خواسته شد. رفتار یونان با یکی از برجسته‌ترین تیم‌های کشورمان، نشانه بی‌تحملی نسبت به کشورمان حتی در زمینه ورزش است.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا