اخبار

بیمه اماکن و حوادث مورد توجه شهرداری و بخشداری‌ها قرار گیرد

 

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی حسینی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران مراغه افزود: در این راستا، بخشداری ها و شهرداری های شهرستان موظف هستند اقدامات موثر را در مورد بیمه اماکن روستایی و حوادث  و مسوولیت در مناطق شهری انجام دهند.
وی ادامه داد: بیمه شدن این مناطق و اماکن زمینه ساز کاهش خسارات و بار مالی ایجاد شده براثر حوادث غیرمترقبه به خانواده های شهری و روستایی خواهد شد.
موسوی حسینی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی در این خصوص از سوی بخشداری ها و شهرداری های شهرستان انجام نشده و این امر باید مورد توجه و عزم جدی آنها قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم لایروبی مسیل رودخانه ها گفت: با توجه به قوانین مدیریت بحران، پاکسازی و لایروبی رودخانه ها در مناطق شهری و روستایی باید در اولویت کاری دستگاه های متولی امر قرار گیرد و در این راستا سایر دستگاه های خدمات رسان نیز باید آماده باشند.
وی افزود: همچنین با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و برف گیر بودن برخی از روستاهای این شهرستان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و در صورت لزوم نیروهای مسلح برای بازگشایی راه های روستایی در فصل زمستان ضروری است.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز گفت: در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، تمامی دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و امدادی و نیز نظامی و انتظامی، آماده خدمات رسانی در قالب ستاد بحران هستند.
نقی مسکینی افزود: همچنین اماکن مناسب برای اسکان ضروری در زمان مسدود شدن راه های اصلی و فرعی بر اثر بارش برف در فصول سرد شناسایی و آماده سازی می شود.
وی اضافه کرد: اکیپ های هشت گانه بخشداری های مرکزی و سراجوی این شهرستان در مناطق روستایی آماده ارائه خدمات در زمان بارش های زمستانی هستند.
رییس اداره راهدای و حمل و نقل جاده ای مراغه نیز گفت: این شهرستان هم اکنون دارای ۵۴۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی مواصلاتی و عبوری است.
نادر شریفی افزود: برای خدمات رسانی و بازگشایی راه های این شهرستان در فصول بارندگی، ماشین الات سنگین و راهداری با همرایه سایر نهادها در محورهای مواصلاتی آماده خدمت رسانی شده اند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا