اخبار

بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضای تبریز چهار برابر شدند

رییس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به عنوان کانون اصلی بستری بیماران کرونایی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در این مرکز نسبت به هفته آخر سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

دکتر مسعود فقیه دینوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: چهار برابر شدن بیماران بستری کرونایی در بخش های آی سی یو و بستری عادی صورت گرفته و این میزان افزایش واقعا نگران کننده است.
وی افزود : نسبت فوتی ها نیز نسبت به روزهای پایانی سال گذشته بیش از ۲ برابر شده و این ناشی از عدم رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی است.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضای تبریز ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و متناسب با تدابیر متخذه دانشگاه ،آمادگی کامل برای مراقبت از بیماران کرونایی را در این مرکز داریم.
دینوری با اشاره به برنامه واکسیناسیون کادر شاغل در این مرکز اعلام کرد: تمامی کادر درمان در این مرکز واکسینه شده اند و آن عده از همکارانی که قبلا پی سی آر مثبت بودند واکسینه نشده و عده ای نیز خودشان نخواستند واکسینه شوند .

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیماران خاص و افراد پر خطر جامعه بر اساس اولویت بندی انجام شده روزانه در این مرکز واکسینه می شوند.
دینوری با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط هموطنان خاطرنشان کرد : از آغاز بحران کرونا مرکز آموزشی و درمانی امام رضای تبریز به عنوان مرکز اصلی مراقبت از بیماران کرونایی در استان تعیین شده است و از این رو کادر درمان این مرکز تحت شرایط سختی به خدمت ادامه می دهند و رفع خستگی حاصل از این فشار کاری تنها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی توسط همشهریان میسر خواهد بود .//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا