اخبار

بیش از ۸ تُن گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

بیش از ۸ تُن گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شدعباس آغاز روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت غیرقابل مصرف از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل انقضای تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری، طی ۸۴۵ مورد بازرسی، کشف و ضبط و در مکان مناسب معدوم‌ شد.
وی ادامه داد: در همین ارتباط ۱۳ واحد فروش مرغ زنده، پنج واحد قطعه‌بندی غیرمجاز مرغ و چهار باب مغازه پلمب و چهار خودرو حمل فرآورده‌های گوشتی ضمن توقیف پس از تشکیل پرونده قضایی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
وی اضافه کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا داشته باشد.
مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
آغاز گفت: شهروندان نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.
وی تاکید کرد: شهروندان مهابادی گوشت دام را از قصابان دوره‌گرد خریداری نکنند و از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارند و بهداشتی هستند، استفاده کنند.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا