اخبارتبریز-1

بوی بدِ آب از ولیعصر تا ملازینال/ شانه خالی کردن آب و فاضلاب از پاسخگویی

فصل مشترک حرف‌های مردم تبریز این روزها بویِ بدِ آب است که چند هفته‌ای است آغاز شده و مردم را کلافه کرده است. بویِ بد آب در ابتدا با گلایه مردم در مناطق حاشیه‌ای آغاز شد اما کم کم مشخص شد این بو و طعم بد مربوط به یک منطقه نیست و از ولیعصر تبریز تا ملازینال مردم از کیفیت آب گلایه دارند.
جالب اینجاست که بسیاری از مردم عنوان کردند که این طعم و بویِ بد نه با جوشاندن آب و نه با استفاده از دستگاه‌های تصفیه بهبود نیافته است. در همین راستا یوسف غفارزاده، مدیرکل آب منطقه‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آب منطقه‌ای مسئول تامین آب به استان است و کیفیت آب و توزیع آن در شهرها برعهده آب و فاضلاب است.
از سوی دیگر آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی هم در بیانیه‌ای با اعلام اینکه آب پشت سد مخزن ذخیره بوکان پایین آمده است این مساله را دلیل تغییرات کیفی آب از جمله بو و طعم آن اعلام کردند.
مردم چه می‌گویند؟
این روزها بازار شایعات در راستای عدم پاسخگویی برخی مسئولان هم داغ شده و برخی از فضای گل آلودِ آب تبریز ماهی گرفته و تلاش دارند مردم را وحشت زده کنند. برخی آب تبریز را آلوده می‌دانند و عده‌ای هم مردم را تشویق به خرید دستگاه‌های تصفیه می‌کنند.
اما این شرایط مردم را کلافه کرده است و یکی از مخاطبین آناج نوشته است: بو و طعم آب چیزی نیست که مسئولان آن را کتمان کنند و دلیل آن هم مهم است اما مسئولان بگویند تا چه زمانی این مساله ادامه خواهد داشت؟ کسانیکه بچه کوچک دارند مجبورند که آب معدنی بخرند اما توانایی مالی برای خرید این همه آب معدنی وجود ندارد.
برخی از مردم هم از عدم پاسخگویی مسئولان گلایه دارند و می‌خواهند بدانند منشا این بو و طعم بد چیست و چرا کسی پاسخی به مردم نمی‌دهد.
علوم پزشکی کیفیت آب را تایید کرد
پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره پای علوم پزشکی تبریز هم به این مساله باز شد و حسین حقایی با تایید بو و طعم بدِ آب در برخی مناطق تبریز عنوان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته هیچ آلودگی میکروبی و شیمیایی که برای شهروندان مضر و موجب نگرانی باشد، مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: دلیل بوی بد و تغییر مزه را نهادهای ذی ربط باید پاسخ دهند و وظیفه ما آزمایشات مستمر و اطمینان از سلامت آب تبریز است که نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
قطعی آب هم به مشکلات مردم اضافه شد
اما ماجراهای آب در تبریز تمام نشده و چند روزی است که برخی از مناطق حاشیه‌ای تبریز با قطعی آب مواجهند، یکی از مخاطبان با ارسال پیامی ضمن گلایه از وضعیت آب گفت: در محلاتی مثل سیلاب و ملازینال نه تنها طعم و بوی بد آب وجود دارد بلکه شب‌های تابستان هم خبری از آب نیست و باید قطعی آب را تحمل کنیم. در یک هفته اخیر هم آب این محلات یک روز در میان قطع است!
//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا