اخبار

بهره برداری از واحد آهک هیدراته اهر در روزهای آتی

امین زاده گفت: از ۶۰ مگا پروژه کشور ۵ مگا پروژه مربوط به استان بوده و واحد تولید تبلت در مراغه و نفلین سینیت کلیبر در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شدند و آهک هیدراته اهر نیز طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حبیب امین‌زاده دیروز در شورای مشترک مشورتی با مدیران و برنامه ‌سازان صدا و سیما استان با اشاره به ۶۰ مگا پروژه کشوری در سال گذشته، گفت: از تعداد یاد شده، ۵ مگا پروژه مربوط به استان بوده و واحد تولید تبلت در مراغه و نفلین سینیت کلیبر در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شدند و آهک هیدراته اهر نیز طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر نقش محوری آذربایجان‌شرقی در توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان و کشورهای همجوار با ابلاغ مقام عالی وزارت و عنوان استان معین صادرات منطقه، خاطرنشان کرد: معرفی برندها و ظرفیت‌های تولیدی استان در رسانه‌ها و اشاعه و تبلیغات محصولات بومی‌منطقه، کمک به صنایع و تداوم تولید است.

رئیس سازمان صمت استان از تجربه اقتصاد بدون نفت و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید به عنوان یک چالش بزرگ و موفق برای کشور و استان یاد کرد و تامین و توزیع کالاهای اساسی و اقلام معیشتی را یکی از مهم‌ترین اقدامات مجموعه صمت با همکاری سایر دستگاه‌های متولی دانست.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان حمایت، آذربایجان‌شرقی حائز رتبه یک کشوری از نظر قیمت کالاها و وجود اقلام معیشتی بوده است، اذعان داشت: با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و سایر دستگاه‌های متولی شاهد ایجاد مدیریت واحد در زمینه تنظیم بازار استان بوده‌ایم و مجموعه صمت قدردان عزم عمومی‌و جدی مسوولان استانی در حل مشکلات است.

امین زاده، ابتکار معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در برگزاری جلسات شورای معادن در شهرستان‌ها و حل مسائل در محل سایت معادن را یکی دیگر از اقدامات حمایتی از بخش معادن برشمرد و اضافه کرد: بررسی و حل مسائل و مشکلات معادن در شهرستان‌های مرند، ورزقان، اهر و هریس از جمله مواردی است که رفع موانع و تداوم فعالیت‌های واحدهای مستقر در این شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رتبه یک کشوری استان در فعال کردن واحدهای معدنی، افزود: طی سال گذشته ۱۱۴ واحد معدنی تعطیل و راکد به چرخه فعالیت بازگشتند.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا