اخبار

بسیاری از ایستگاه‌های قطار کشور نوسازی می‌شود

بسیاری از ایستگاه‌های قطار کشور نوسازی می‌شودمصطفی داوودی بعدازظهر شنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن تاکستان که با حضور استاندار قزوین و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: خیلی از ایستگاه های راه آهن کشور در گذشته فرسوده و متروکه بوده اند اما شرکت راه آهن برای آنها طرح جامع در دست تهیه دارد و بر این اساس شاهد تجهیز، نوسازی و بهسازی و احیای بسیاری از ایستگاه ها خواهیم بود.
وی با اشاره به اجرای طرح ( TOD)  با محوریت توسعه حمل و نقل همگانی مبتنی بر ریل در قزوین،اظهار داشت: بر همین اساس شاهد توسعه امکانات و تجهیزات ایستگاه های راه آهن در قزوین خواهیم بود.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به درخواست عده ای از اهالی تاکستان برای انتقال راه آهن و ایستگاه آن به بیرون از شهر گفت: سیاست این شرکت در ایجاد ایستگاه ها، احداث آنها در خارج از شهر بوده و همین ایستگاه نیز در زمان ساخت در بیرون شهر قرار داشته و بعدها با توسعه شهر و ساخت و سازها در داخل شهر قرار گرفته است.
داوودی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مطالعات و بررسی های ما نشان می دهد که امکان انتقال خط آهن و ایستگاه قطار تاکستان به خارج از شهر وجود ندارد و اجرای چنین طرحی نیز به سود شهروندان و مسافران تاکستانی نخواهد بود،اظهار داشت: چنین کاری شاید برای عده ای محدود منفعت داشته باشد اما در اجرای طرح های بزرگ زیرساختی و اصلاحات آن باید منافع عمومی و اکثریت در نظر گرفته شود.
این مسوول شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مخاطرات و ملزوماتی مانند تامین امنیت و زیرساخت در صورت انتقال خط آهن و ایستگاه قطار به خارج از شهرها، گفت: اگر حتی خط آهن و ایستگاه تاکستان جابه جا و به خارج از شهر منتقل شود، چندین سال بعد باز هم با گسترش ساخت و سازها، شاهد قرارگیری آن در حریم شهر خواهیم بود.
داوودی همچنین گفت: ایستگاه قطار تاکستان در مکان مناسبی واقع شده و به لحاظ تجهیزات و امنیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مسافران با امنیت و آرامش خاطر در هر ساعت از شبانه روز می توانند از قطار استفاده کنند. 
رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: باید خواسته های مردم تاکستان در خصوص راه آهن مورد توجه قرار بگیرد و زیرساخت هایی از قبیل ایجاد زیرگذر و روگذر در حاشیه خط آهن موجود در شهر و تجهیز و نوسازی ایستگاه و ساماندهی آن به منظور جلوگیری از مزاحمت برای ساکنان همجوار با ایستگاه قطار و خط آهن در دستور کار قرار بگیرد.
تاکستان مرکز شهرستانی به همین نام است و در ۳۵ کیلومتری غرب قزوین قرار دارد.
تاکستان بخشی از محل عبور خط آهن سراسری غرب به شرق کشور است.
پنج کیلومتر از راه آهن تهران-تبریز از قسمت های مرکزی شهر تاکستان عبور می کند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا