اخبار

برگزاری مراسم باید طبق مصوبات ستاد کرونا باشد

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه ستاد کرونای مراغه افزود: با توجه به وضعیت شکننده فعلی کرونا در این شهرستان، تمامی برنامه های پیش روی باید براساس پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مدیریت و برگزار شوند.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا و عروسی زمینه ساز بیشترین میزان ابتلا به کرونا  هستند ادامه داد: دهیاران و بهورزان در مناطق روستایی از برگزاری مراسم های عروسی که زمینه ساز ابتلا به این بیماری خواهند بود، جلوگیری و تخلفات را به مراجع انتظامی و قضائی گزارش کنند.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا در آیین های تدفین، آرامستان این شهرستان تعطیل و آیین های خاکسپاری با کمترین تردد و بیشترین محدودیت انجام خواهد شد.
موسوی گفت: امتحانات نهایی مدارس این شهرستان نیز براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذرای انجام خواهد شد.
وی با تقدیر از تلاش فعالان فضای مجازی و رسانه ها در فرهنگ سازی ایام کرونایی افزود: تلاش های فعالان فضای مجازی و رسانه ای برای کاهش دورهمی های شب یلدا خلا برنامه های صدا و سیما را بیش از پیش پر کرده است.
۱۲ هزار بازدید بهداشتی از اماکن عمومی توسط اکیپ های مشترک
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: در طول یک ماه اخیر و در قالب طرح شهید سلیمانی ۱۲ هزار بازدید بهداشتی از اماکن عمومی توسط اکیپ های مشترک این شهرستان انجام شده است.
احمد مجتهدی افزود: در این راستا همچنین هفت هزار و ۵۰۰ مورد نظارت بهداشتی با حضور کارشناسان تخصصی بهداشت در این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۶۰۰ اخطاریه برای اماکن عمومی و واحدهای صنفی صادر و ۴۲ مرود پلمپ واحدهای متخلف در این شهرستان نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: در طرح شهید سردار سلیمانی نیز ۱۳۹ روستا و محله زیرپوشش این طرح قرار داشته و برای این منظور، ۱۳۹ تیم مراقبتی مشترک، ۸۸ تیم نظارتی و ۹۳ تیم حمایتی در مناطق شهری و روستایی فعالیت می کنند.
تدام اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت فعال گروه های جهادی و دستگاه های اجرایی
فرمانده سپاه ناحیه مراغه  نیز گفت: هم اکنون در نقاط مختلف شهری و روستایی به ویژه مناطق محروم، طرح شهید سلیمانی با مشارکت فعال گروه های جهادی و دستگاه های اجرایی اجرا می شود.
سرهنگ سعید رشیدی افزود: در این طرح که با همکاری تمامی دستگاه به ویژه بسیج و وزارت بهداشت انجام می شود، طرح های نظارتی و محرومیت زدایی در ایام کرونایی انجام می شود.
وی ادامه داد: قطع زنجیره ابتلا به این بیماری با تشکیل تیم های مشترک، مهم ترین اولیوت و راهبرد در اجرای این طرح است.
وی همچنین از توزیع سومین مرحله بسته های حمایتی و معیشتی در بین خانواده ها نیازمند در قالب این طرح خبرداد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

/ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا