اخبار

برنامه‌های حمایتی بانک مسکن از طرح 82 تا کارگشا

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به طرح‌های حمایتی بانک مسکن، اقدام به تشریح جزئیات طرح‌های حمایتی این بانک شامل “طرح 82، طرح مهراندیش، سپرده طرح «۲و۱» و طرح کارگشا” کرد.

امیر رنجبریان چهارشنبه 8 بهمن ماه، در نشستی با اصحاب رسانه استان با اشاره به طرح‌های حمایتی بانک مسکن، اظهار کرد: بانک مسکن به منظور کمک به خانه دارشدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن و همچنین به مناسبت سالروز تاسیس بانک از 25دی ماه تا 22بهمن، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را در قالب طرح 82 ارائه کرده و متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات ناشی از اوراق حق تقدم می‌توانند در قالب این طرح، از 50 درصد از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده بهره‌مند شوند.

طرح 82

وی افزود: در این طرح، سقف تسهیلات توأم(از محل اوراق بدون سپرده) در تبریز و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به صورت انفرادی تا ۸۰ میلیون تومان و به صورت زوجین تا ۱۲۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق و شهرهای استان نیز به صورت انفرادی تا ۶۰ میلیون تومان و به صورت زوجین تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، ادامه داد: از سقف‌های تسهیلاتی فوق، ۵۰ درصد بدون نیاز به تهیه اوراق تسهیلات مسکن و از محل بدون سپرده پرداخت خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان با تاکید بر اینکه حداکثر مدت بازپرداخت و نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و بدون سپرده نیز به ترتیب ۱۴۴ ماه با نرخ 17و نیم درصد و ۶۰ ماه با نرخ ۱۸ درصد است، اضافه کرد: حداکثر قدمت ساختمان برای پرداخت تسهیلات نیز ۲۵ سال است.

طرح مهر اندیش بانک مسکن

وی با اشاره به اجرای طرح مهراندیش “بخشودگی شش درصد خالص جرایم تسهیلات به نسبت به واریز نقدی” تا 20 اسفند سال‌جاری نیز اضافه کرد: در قالب این طرح، در صورت واریز نقدی هرمیزان از مطالبات غیر جاری تسهیلات پرداختی اعم از عقود مبادله‌ای، مشارکتی و تسهیلات قرض‌الحسنه، شش درصد خالص جرایم محاسبه شده، به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار جامعه و کمک به مشتریان طرح مهراندیش را درنظر گرفته است، گفت: امکان تبدیل سند وکالتی به قطعی بدون واریز درصدی از مانده بدهی، از جمله ویژگی‌های این طرح بوده و در مواردی که تسهیلات گیرنده قصد فروش ملک با تسهیلات را داشته باشد و یا قبلا به‌صورت غیر قطعی فروخته باشد، می‌تواند بدون واریز درصدی از مانده بدهی، تسهیلات را به‌صورت قطعی به خریدار انتقال دهد.

رنجبریان با تاکید بر اینکه ارائه راهکارهای ویژه به منظور تسریع در تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی از دیگر ویژگی‌های این طرح بوده است، افزود: به منظور مساعدت با ذینفعان واحدهای باقیمانده مورد مشارکت، جریمه دیرکرد مربوط به قدر السهم هر واحد تا سقف ۳۰ میلیون تومان بدون نرخ سود و به مدت حداکثر ۳۶ ماه قابل تقسیط خواهد بود.

وی، تعیین تکلیف تسهیلات مشارکت مدنی به روش تقویت باقیمانده مطالبات قرارداد مشارکت را از دیگر محورهای این طرح عنوان کرد و گفت: در خصوص برخی از پرونده‌های مطالباتی مشارکت مدنی که شریک بنا به دلایلی نظیر عدم فروش واحدها، قادر به تسویه نقدی مطالبات نیست، در صورت احراز ناتوانی در بازپرداخت اقساط، باقیمانده مطالبات با رعایت ضوابط اعتباری به مدت حداکثر ۳۶ ما قابل تقسیط خواهد بود.

سپرده طرح «۲و۱»

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک مسکن با تصویب طرح «۲و۱»، امکان جدید برای سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت عادی به همراه دریافت تسهیلات حداکثر 200 میلیون تومانی را برای مشتریان خود فراهم کرده است، اضافه کرد: براساس جزئیات طرح، حداقل مبلغ لازم برای سپرده‌گذاری در این طرح ۱۰ میلیون تومان تعیین شده و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «۲و۱» می‌تواند هم‌زمان با سپرده‌گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل ۸۵ درصد میزان سپرده و تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، مدیر شعب بانک مسکن استان در این خصوص اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی در قالب این طرح برابر یک درصد بوده و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات نیز 60 ماه است؛ همچنین در این طرح نیازی به ارائه پیش فاکتور و فاکتور نبوده و نیاز به معرفی ضامن ندارد.

طرح کارگشا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی در موسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های موفق، تامین رفاه و رفع احتیاج ضروری کارکنان بوده که راهکار آن نیز کمک به معیشت کارکنان و پرداخت مساعده از محل منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌ها است، افزود: در این رابطه، تأمین مالی لازم از دغدغه‌های مدیران شرکت‌ها بوده و بانک مسکن در راستای تکمیل پروژه‌های خدمات خود طرح کارگشا را برای ارائه خدمات به شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه کرده است.

وی در تشریح ویژگی‌های این طرح گفت: در قالب طرح کارگشا نیز به کارکنان مشمول تا سقف ۱۰۰ درصد خالص دریافتی در فیش معرفی شده از سوی شرکت یا سازمان، طبق ضوابط تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا