اخبار

برق مورد نیاز واحد های صنعتی استان اردبیل تامین می‌شود

برق مورد نیاز واحد های صنعتی استان اردبیل تامین می‌شودعبدالصاحب ارجمند روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای صنعتی اردبیل افزود: تامین زیر ساخت‌های مود نیاز از جمله برق واحدهای تولیدی و صنعتی از اولویت های دستگاه‌های متولی است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در سال‌های اخیر توسعه خوبی در حوزه تولید و صنعت داشته است، اظهار داشت: باتوجه به قابلیت‌های این استان هنوز آنطور که باید و شاید اردبیل منطقه صنعتی محسوب نمی‌شود.
وی بیان کرد: وزارت نیرو آمادگی دارد  در زمانبدی مشخص و معین نسبت به تامین و توسعه زیر ساخت‌های برق در استان اردبیل اقدام کند چرا که موظف به اجرای تعهدات است.
وی با بیان اینکه  صنعت برق حیاتی‌ترین و یکی از مهمترین زیر ساخت‌ها است، اضافه کرد: این صنعت مجموعه عظیمی از نیروگاه‌های برق، شرکت‌های برق منطقه ای، انتقال، شرکت‌های توزیع برق، مشاوران و پیمانکاران را شامل می‌شود.
مدیر کل دفتر راهبردی و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو ادامه داد: اختلال در روند کار هر یک از این بخش‌ها موجب اختلال در سایر بخش‌ها می شود.
ارجمند گفت: هم اکنون چالش‌ها و مشکلات بزرگی در صنعت برق کشور وجود دارد که نوسانات قیمت تجهیزات و کمبود منابع و هزینه‌بر بودن تولید و انتقال برق از جمله آنها است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان هم گفت: مطالعه طرح انتقال و تامین برق مورد نیاز شهرک های صنعتی دولتی و خصوصی استان اردبیل به پایان رسیده است.
افشین روشن میلانی افزود: تلاش می شود توسعه زیرساخت های انتقال و تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل بر اساس توافق بعمل آمده بین سرمایه گذار، وزارت نیرو و استانداری تسریع یابد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم در این بازدید گفت:  ۲/۵ برابر نیاز و مصرف استان برق در اردبیل تولید می شود.
مهندس حسین قدیمی افزود: حدود ۲۴ درصد برق مصرفی در استان اردبیل در بخش صنعت بوده در حالیکه میانگین برق مصرفی در بخش صنعت در کشور ۴۰ درصد است.
وی اظهار داشت: این امر بیانگر این است که اردبیل با صنعتی شدن فاصله دارد و همه باید تلاش کنند تا سهم بخش تولید و صنعت از برق تولیدی افزایش یافته و در نهایت ضمن ایجاد ارزش ‌افزوده و ثروت باعث اشتغال‌زایی شود.
وی با اشاره به اینکه رشد مصرف برق در ایران سالانه هفت درصد است، بیان کرد: این رقم در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری و ۶ درصد می‌باشد.
اوبا بیان اینکه میانگین تلفات انرژی در کشور زیر ۱۰ درصد و در استان اردبیل ۱۲/۵ درصد است، اضافه کرد: کم بودن تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی و گستردگی طول شبکه توزیع و پراکندگی و بیشتر بودن روستاها از جمله علل تلفات انرژی می‌باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه زیرساخت ها و تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در آمد شرکت افزایش و تلفات انرژی در استان کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا