خبر/ گزارش

بررسی کارشناسی لایحه نرخ کرایه اتوبوس در شورای شهر تبریز

لایحه شهرداری در خصوص نرخ کرایه اتوبوس در جلسهٔ کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

#تبریز، علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز، با اشاره به تصویب ۳.۵ هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه شهرداری گفت: از این میزان، بخشی با همکاری بانک عامل و با #مصوبه شورا منتشر خواهد شد.
وی افزود: نرخ سود این اوراق طبق مصوبه بانک مرکزی ۲۳ درصد تعیین شده و پرداخت آن به صورت سه‌ماهه خواهد بود؛ اما به دلیل شرایط تورمی، استقبال چندانی از این اوراق نمی‌شود و در چنین شرایطی، بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد عمل می‌شوند.

حکیمه غفوری، عضو کمیسیون برنامه و #بودجه، با انتقاد از همکاری ضعیف بانک شهر، گفت: چرا بانک شهر با وجود مسئولیت خود، وامی به شهرداری پرداخت نمی‌کند؟

احد صادقی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز درخصوص بازپرداخت اوراق پرسش‌هایی مطرح کرد و گفت: لازم است مشخص شود شهرداری بابت اصل و #سود اوراق ۳.۲ همت چه مبلغی را بازپرداخت خواهد کرد. همچنین باید بدانیم پس از کسر سود و هزینه‌های بازارگردانی، عملاً چه مبلغی در اختیار دولت یا شهرداری قرار می‌گیرد.
وی بر لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های رقابتی در بازار سرمایه برای مدیریت بهتر این منابع تأکید کرد.

در بخش دیگر جلسه، موضوع نرخ کرایه #اتوبوس مطرح شد.

نوای باغبان در این زمینه، گفت: شهرداری تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای خرید هر اتوبوس هزینه کرده و ۲ میلیارد تومان نیز به بخش خصوصی کمک بلاعوض ارائه داده‌ایم تا بتواند تا ۱۰ سال از این ناوگان استفاده کند.
وی افزود: برای ادامه مسیر، باید یکی از سه راهکار را انتخاب کنیم: یا نرخ کرایه‌ها را اصلاح کنیم، یا یارانه‌ها را افزایش دهیم، یا شرایط موجود را با فشار مالی بیشتر تحمل کنیم.

حکیمه غفوری نیز پیشنهاد داد برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم، افزایش اندک نرخ کرایه به همراه افزایش تدریجی یارانه عملیاتی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا