اخبار

بررسی پروژه هوشمندسازی اطلاعات املاک شهرداری در مناطق

جلسه مشترک شهرداران مناطق و فرج قلیزاده رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تبریز برگزار و طی آن پروژه هوشمندسازی اطلاعات املاک تحت تملک شهرداری در مناطق مورد بررسی قرار گرفت و طی آن شهرداری منطقه هفت تبریز در این راستا فعال و پیشتاز در این حوزه مورد قدردانی قرار گرفت.

به گزارش شهریار، شهرداری تبریز با راه اندازی سامانه زیر سیستم املاک شهرداری در نظر دارد تا املاک تحت تملک شهرداری را در سامانه ثبت کرده و اطلاعات در این حوزه را برای رفع مشکلاتی که همواره شهرداری با آنها مواجه بوده را هموار کند.
در این راستا جلسه ای در شهردای منطقه هفت تبریز با حضور شهرداران مناطق و فرج قلیزاده رئیس کمیسیون نظارت، مظفر سلیمانی مدیر مالی اداری شهرداری تبریز، علیرضا داستان مدیر املاک و مستغلات و شهردار منطقه هفت و مدیر املاک تشکیل شد و هر منطقه از روند پیشرفت اقدامات صورت گرفته در حوزه خود و مشکلات و چالش های موجود گزارشی ارائه دادند.
شهردار منطقه هفت تبریز در این جلسه اظهار داشت: املاک و مستغلات شهرداری در منطقه هفت به صورت کامل جانمایی شده، مشخصات و کد نوسازی آنها ثبت، مساحد ها مشخص، حدود اربعه آنها تکمیل و در سامانه ثبت شده اند.
محمد علی سلیمی با اشاره به فعالیت منسجم و فشرده شهرداری منطقه هفت در ساماندهی اطلاعات و هوشمندسازی آنها و ثبت در سامانه زیر سیستم، گفت: اطلاعات موجود شهرسازی و املاک به صورت کامل و ۱۰۰ درصد در این سیستم وارد و تکمیل شده است.
وی همچنین از اقدامات صورت گرفته در راستای تک برگ کردن اسناد در این منطقه خبر داد.
در این میان فرج قلیزاده رئیس کمیسیون نظارت ضمن قدردانی از فعالیت های موثر شهرداری منطقه هفت، گفت: این منطقه همکاری بسیار خوبی در راستای هوشمندسازی اطلاعات حوزه املاک داشته است که جای قدردانی دارد.
وی یادآور شد: چک، ماشین آلات، سامانه شفافیت، املاک و حقوقی حوزه هایی هستند که همواره شهرداری را با چالش های بسیاری مواجه کرده و نیازمند ساماندهی هستند و در این راستا شورای شهر تبریز نیز به شدت در حال پیگیری برای است تا مصوبات این حوزه نهایی شود.
قلیزاده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با راه اندازی سامانه قسمت هایی که باعث رخنه و آسیب پذیری شهرداری می شود را می توان ساماندهی کرد.
در ادامه این جلسه علیرضا داستان مدیر املاک و مستغلات شهرداری تبریز نیز اظهار داشت: املاک قولنامه ای یکی از مشکلات مهم شهرداری تبریز بوده که در منطقه شش و هفت تعداد آنها بیش از دیگر مناطق است و اغلب در خصوص آنها با مشکل جانمایی مواجه هستیم که ضروریست این مشکل با همکاری شهرداری ها رفع شود.
در این جلسه شهرداران دیگر مناطق نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مناطق خود ارائه کردند و از اقدامات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری نیز قدردانی شد.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا