خبر/ گزارش

بررسی وضعیت ترافیک و تصادفات درون‌شهری تبریز در سال ۱۴۰۳

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: فوت سالانه ۱۳۶ نفر در تصادفات درون‌شهری تبریز معادل سقوط یک هوایپما است که هر فوتی میلیاردها هزینه به سیستم تحمیل می‌کند.

#تبریز،وضعیت ترافیک و تصادفات درون‌شهری تبریز در سال ۱۴۰۳ و ارائه برنامۀ عملیاتی شهرداری تبریز در سال۱۴۰۴ جهت بهبود وضعیت این حوزه، با حضور رییس پلیس راهور شهرستان تبریز بررسی شد.

روح‌الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، در این جلسه، اظهار کرد: مقوله #ترافیک و ورود دولت به معضل تصادفات یکی از مسائل مهم حاکمیتی است که با عناوین مختلف در این خصوص بحث شده است و نمی‌توان به سادگی از این موضوع چشم‌پوشی کرد.
وی، تصریح کرد: معیار و ملاک توسعه‌یافتگی نه در شاخص‌های دیگر بلکه در شاخص‌های تلفات و #تصادفات حوزه شهری و برون‌شهری باید بررسی شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: پس از جلسه این کمیسیون در شهریور ۱۴۰۳، تکالیفی در حوزهٔ مسیر بی‌آرتی به #مدیریت_شهری، محول شد اما چنین برداشت شد که گویا مناطق مرجعیت سازمان ترافیک را قبول ندارند. اگر اقتدار سازمانی نیاز است یا پلیس باید پای کار بیاید، مسئله روشن شود تا اقدام مؤثری در این حوزه انجام شود.
رشیدی اظهار کرد: فوت سالانه ۱۳۶ نفر در تصادفات درون‌شهری تبریز معادل سقوط یک هوایپما است که هر فوتی میلیاردها هزینه به سیستم تحمیل می‌کند.
وی، گفت: خواستار اجرای اقداماتی در مسیر بی‌آرتی بودیم که نصب دوربین‌های نظارتی و نصب موانع #پیاده‌روها تا حدی انجام گرفت.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: اگرچه که شهرداری منطقه هشت شهرداری تبریز در این موضوع افراط کرد متوجه شدیم که اراده برای ایزوله‌سازی وجود دارد. البته نظر شورا برای زمان عملیات ایزوله‌سازی مسیر بی‌آرتی در شهریور ۱۴۰۳ بود که به ایام عید محول شد.
رشیدی، گفت: اگر حتی برای ایزوله‌سازی نیاز به مصوبه شورا باشد پیگیری کنیم و این عملیات اجرایی شود. اینکه گزارش عملکرد می‌خواهیم و پاسخ منفی می‌شنویم شایسته شان شورایی نیست.
وی، تصریح کرد: بسیار تلاش کردیم تا #بودجه این حوزه افزایش تا اثرگذار باشد. اینکه ایزوله‌سازی و ایمن‌سازی اجرایی نمی‌شود، موجب می‌شود ‌که عذری مقابل مردم در قبال عملکرد خود نداشته باشیم.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: می‌توانیم عملیات ایزوله‌سازی را به‌صورت پایلوت اجرا کنیم و اگر اثربخشی داشت ادامه دهیم.
رشیدی تصریح کرد: تمركز مدیریت شهری در حوزهٔ تصادفات درون‌شهری باید بر روی کاهش فوتی باشد.
وی، گفت: هرس درختان، ایزوله‌سازی و گشت تلفیقی از اقداماتی است که باید انجام شود تا تصادفات درون‌شهری کاهش یابد.
رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف مسیر متروکه دوچرخه تأکيد کرد.

داود امیرحقیان، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، در ادامه، گفت: مدیریت حوزه ترافیک و کاهش تصادفات درون‌شهری نیازمند فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی موضوعی است.
وی، گفت: در این حوزه باید راه‌حل‌های عملی ارائه شود و شورا نیز اقدام به تصویب راه‌کارهای اجرایی کند تا گامی برای جامعه برداشته شود و به منصه ظهور برسد.
عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: این‌که شهرداری مناطق مانع اجرای دستور بالادستی شود، مسئله‌ای است که نیازمند بررسی است؛ اگر تکلیفی به مناطق صورت گرفته و انجام نشده، مناطق باید پاسخگوی وضعیت باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا