شهر و شورا -1

بررسی طرح ” الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان”

طرح " الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان" در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح ” الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان” در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل #شورای_اسلامی #شهر #تبریز، جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور فریدون بابایی اقدم، یاسین بجانی، روح‌الله رشیدی، غلامرضا احمدی، علی نوای باغبان، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و کارشناسان این کمیسیون برگزار شد.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون #شهرسازی و #معماری #شورای_اسلامی شهر #تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور نخست جلسه امروز مربوط به بررسی طرح اراضی ارتش بوده که در این خصوص گزارش‌هایی را استماع خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: دستور دوم جلسه امروز هم مربوط به بررسی طرح ” الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان” بوده که در این خصوص هم مباحثی را بحث و بررسی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مواردی که امروز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت در جهت تلاش‌های مضاعف و رفع نگرانی‌ها بوده و امیدواریم گام‌های مثمر ثمری برای شهر برداریم.

در ابتدای این جلسه جزئیات طرح ” الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان” توسط روح‌الله رشیدی به اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

#روح‌الله_رشیدی، دبیر کمیسیون #شهرسازی و #معماری #شورای_اسلامی_شهر #تبریز ضمن ارائه توضیحات جزئی در خصوص طرح الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان بیان کرد: قبل از ارائه این طرح به صورت شفاهی درخواست کرده بودیم تا حداقل مصوبات این کمیسیون در سایت شهرداری منتشر شده و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: طبق بررسی‌ها دریافتیم که پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان در سال‌های گذشته تا سال ۱۳۹۸ اعلام و منتشر می‌شده است، به دنبال همین امر پرس‌وجوهایی داشتیم و دیدیم که دبیرخانه‌ای بوده که به این موضوع می‌پرداخته و این دبیرخانه توسط مجموعه راه و شهرسازی فعالیت داشته است.

دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بر اساس این طرح، شهرداری ملزم است کلیه پیشنهادات خود را برای ارائه به کمیسیون ماده ۵ استان پیش از ارسال به اطلاع و تأیید شورای اسلامی شهر تبریز برسد.

رشیدی ادامه داد: همچنین کلیه صورت‌جلسات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان را بلافاصله و حتی پیش از ابلاغ شورای عالی معماری و شهرسازی ضمن ارسال به شورای شهر تبریز برای ثبت در سامانه شهرسازی و اطلاع عمومی در سامانه شفافیت شهرداری تبریز، پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سایر درگاه‌های اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز منتشر شود.

دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: هدف از ارائه این طرح این است که در جریان موضوعات مربوط به شهر باشیم و بدانیم که در شهر چه اقداماتی می‌گذرد.

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: طرح ” الزام شهرداری تبریز به اعلام و انتشار پیشنهادات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان” طرحی ارزنده بوده و لازم است یکی از ابعادش را در جلسه امروز بررسی کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا