خبر/ گزارش

بررسی آخرین وضعیت مترو تبریز و پروژه اتوبان ولایت در کمیسیون عمران

در هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گزارش عملکرد عمرانی شهرداری منطقه ۵ مطابق با تکالیف بودجه‌ای مصوبه سال ۱۴۰۴، با محوریت بررسی آخرین وضعیت پروژه مهم و کلیدی اتوبان ولایت به طور جامع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

#تبریز، روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری، در این جلسه با تأکید بر اهمیت پروژه اتوبان ولایت گفت: یکی از موضوعات کلیدی که شورا به شدت پیگیر آن در حوزه عمرانی است، پروژه اتوبان ولایت می‌باشد. ما نیز در کمیسیون‌های مربوطه به طور مداوم پیگیر روند پیشرفت این پروژه هستیم.

داود امیرحقیان، عضو کمیسیون #عمران، با اشاره به بازدید کامل خود از پروژه از ابتدا تا انتها افزود: نگرانی اصلی من این است که این پروژه صرفاً برای امروز نباشد؛ ما این اتوبان را برای آینده و نسل‌های بعدی می‌خواهیم.
وی ادامه داد: نقشه‌های توپوگرافی نشان‌دهنده وجود یک گسل بزرگ در این منطقه است که نگرانی من از این بابت است. اگر این دغدغه رفع شود و تضمینی برای امنیت مردم و #شهروندان در آینده ارائه شود، ما با اطمینان می‌توانیم حجم عظیمی از ترافیک را به این مسیر هدایت کنیم و مشکلات ترافیکی موجود را برطرف نماییم. بنابراین، بسیار مهم است که دغدغه‌های امنیتی و فنی این پروژه به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

علی راستی، نائب‌رئیس کمیسیون عمران نیز با اشاره به طولانی بودن اجرای پروژه اظهار کرد: پروژه اتوبان ولایت چندین سال زمان خواهد برد و این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها می‌شود. ما اعلام کردیم که تلاش می‌کنیم پروژه در اسرع وقت تکمیل شود، اما این موضوع در پدافند غیرعامل نقش بسیار مهم و اساسی در تسهیل ترافیک، روان‌سازی جریان #ترافیکی و کاهش مشکلات دارد. البته طولانی شدن پروژه می‌تواند مشکلات را تشدید کند.
وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات و نواقص پروژه گفت: این پروژه از جهاتی با مشکلات و ایرادات متعددی روبروست که باید به دقت رفع شود.

در ادامه جلسه، گزارش سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی نیز درباره آخرین وضعیت رفع نواقص خط یک مترو، اجرای خط دو و همچنین بررسی دقیق سانحه تلخ فوت مهندس امیررضا احمدزاده ارائه شد.

رئیس کمیسیون عمران با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی و رفع ابهامات در این زمینه گفت: صورت مسئله باید به طور کامل روشن و شفاف شود، چرا که این موضوع به یکی از چالش‌های جدی تبدیل شده است. این سوال مطرح است که چرا #پیمانکار مترو، چه تخصصی و چه غیرتخصصی، نمی‌تواند نیروهای مورد نیاز را جذب و مدیریت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا