اخبار

برداشت گندم و جو در عجب‌شیر آغاز شد

برداشت گندم و جو در عجب‌شیر آغاز شداحمد اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات کاشت و برداشت این ۲ محصول در این شهرستان به صورت سنتی و دستی انجام می شود، افزود: کشاورزان برای کاهش زمان برداشت باید روش خود را به مدرن و استفاده از ماشین آلات مکانیزه تغییر دهند.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت گندم است، اظهار کرد: از این میزان یک هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی و حدود ۴ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است.
اسلامی ادامه داد: ارقام غالب کشت شده در اراضی دیم شامل پیشگام، میهن، هما و سرداری است.
وی گفت: متوسط عملکرد در مزارع آبی پنجتا هفت تن در هکتار و در مزارع دیم ۲ تا سه تن در هکتار  است و تولید سالانه این محصول در شهرستان ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن می باشد و حدود ۶ هزار تن به صورت تضمینی خرید می شود.
معاون فنی جهاد کشاورزی عجب شیر با توصیه به کشاورزان مبنی بر تحویل گندم مازاد خود به مراکز دولتی افزود: کشاورزان از فروش محصول خود به واسطه ها و دلال ها خوداری کنند.
اسلامی افزود: قیمت تضمینی خرید ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است و در عجب شیر ۲ مرکز و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعداز ظهر آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.
وی همچنین میزان اراضی زیر کشت جو در این شهرستان را یک هزار و ۱۴۵ هکتار اعلام کرد و گفت: از ۴۷۵ هکتار اراضی زیر کشت جو آبی حدود ۲ هزار تن و از ۶۷۰ هکتار زیرکشت دیم حدود یک هزار و ۴۰۰ تن جو برداشت خواهد شد.
اسلامی ارقام غالب کشت شده در اراضی آبی جو این شهرستان را ماکوتی و برخی ارقام محلی و در اراضی دیم را آبیدر، سهند و ارقام محلی اعلام کرد.
برداشت گندم و جو در عجب شیر تا اواسط شهریور ادامه می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا