اخبار

برخی جریان‌ها از دولت رئیسی چه می‌خواهند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی ( ره) این شهر با تاکید بر صبر انقلابی که شامل زمان، آرامش و پشتوانه مردمی است در آوردگاه‌های جهاد اقتصادی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی مردم عزیزمان در این شرایط آن است که چرا با وجود تغییر دولت مشکل گرانیف تورم و عدم ثبات بازار همچنان باقی است.

وی افزود: در پاسخ به این سئوال باید گفت، دولت سیزدهم در شرایط بغرنجی قرار دارد و بعضی جریان‌های مغرض عملکرد سه ماهه آیت الله رئیسی را با دوره ۴ساله و ۸ ساله دولت‌های قبل مقایسه می‌کنند و این غیرمنصفانه و غیرمنطقی است.

خطیب جمعه تبریز افزود: این مقایسه‌ها با هدف این صورت می گیرد که القا کنند دولت جدید زمان کافی برای حل مشکلات داشته است بدون اینکه اشاره ای به این نکته داشته باشند که اکثر مشکلات فعلی کشور ریشه در گذشته دارد.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی صبر انقلابی را می‌طلبد و صبری که آرامش و پشتوانه مردمی را دارد و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از دولت سلب کنند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: دولتمردان باید تدبیری را اتخاذ کنند که شرایط اقتصادی درست بشود و وضع گرانی کالاها و عدم ثبات قیمت باید حل بشود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بی‌توجهی به حقوق بنیادین کودک در خانواده از نبود تقوا در خانواده خبر می‌دهد، افزود: پدر و مادری که پرخاشگر باشد نمی‌تواند فرزندان صالحی به جامعه تحویل دهد و تا زمانی که فرزند از پدر و مادر خود احساس امنیت نکند زمینه تربیت سازنده ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: تربیت یک فرآیند است و به صورت تدریجی و در بستر خانواده اتفاق می‌افتد و لزوم تربیت فرزند صبر و تحمل کافی است و خانواده مبدا تحولات اخلاقی و دینی فرزند است و پدر و مادری که بد اخلاق باشد نخواهند توانست فضایی آرام و سالم برای تربیت فرزند ایجاد کنند

بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما مردم به بسیج نیازمندیم

آل هاشم با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر است، بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما مردم به بسیج نیازمندیم که در برهه های مختلف تاریخی نقش به خصوص خود را نشان داده است

تذکر آل هاشم به وزارت نیرو و وزارت نفت

امام جمعه تبریز، با تذکر به وزارت نیرو و وزارت نفت اظهار داشت: متاسفانه آلودگی هوای تبریز در اثر استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز به اوج خود رسیده است، آقایان دقت کنند، نمایندگان محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درتهران از وزرا و مسئولان ذیربط پیگیر باشند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه آلودگی هوای تبریز بیدا می‌کند، گفت: از محیط زیست وضعیت آلودگی هوای تبریز را بپرسید که روز گزارش می دهند، چطور می شود در نیروگاه های تهران، کرج و اصفهان و … اجازه استفاده از مازوت داده نمی شود اما در تبریز اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز داده می شود و این یک سئوال است.

آل‌هاشم افزود: من البته شاهد پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی در این رابطه هستم اما امیدوارم این پیگیری به صورت جدی هم توسط مسئولان استانی و هم نمایندگان انجام شود.

وی تصریح کرد: از وزارت نیرو و نفت در رابطه با استفاده مازوت در نیروگاه تبریز گلایه داریم که امیدواریم به این مسئله به صورت جدی توجه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا