اخبار

برخی از محدوده‌های دارای خاک مرغوب زنجان زیر استقرار صنایع رفته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به دلیل نبود مطالعات آمایش و عمل بر اساس آن، برخی از محدوده های اراضی استان که دارای خاک مرغوب هستند، زیر استقرار صنایع رفته است.

جواد تاراسی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۲ درصد اراضی دارای خاک مرغوب در استان نداریم که آن هم در مواردی برای استقرار صنایع استفاده شده است.

با بیان اینکه در شرق زنجان که خاک‌های مناسب جهت زراعت و کشاورزی خوبی دارد، توسعه صنعتی نامتوازن اتفاق افتاده است، اظهار داشت: ویلاسازی، ایجاد باغ‌شهرها و استقرار صنایع در خاک‌های مرغوب، فرهنگ بسیار غلطی است که با این رویه امنیت غذایی جامعه در آینده دچار مشکل می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان برای ایجاد باغ شهرها تسخیر شده است، گفت: در سفر رییس قوه قضاییه به استان، دستور العملی را برای تعیین تکلیف باغ شهرها در زنجان گرفتیم.

وی با بیان اینکه معانعت از بروز بی عدالتی ها در نتیجه ایجاد باغ شهرها، وظیفه ما است، تصریح کرد: متاسفانه آنانی که می توانند کارهایی انجام می دهند که مانع از اجرای عدالت می شود ولی این موضوع زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

تاراسی با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها با بالا رفتن سطح زندگی رفاهی مردم و توسعه شهرنشینی از عوامل از بین رفتن خاک است، گفت: فضاهای با کاربری غیر کشاورزی زیادی وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور و با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

بخش کشاورزی در استان زنجان بیش از ۹۰ هزار بهره‌بردار دارد که به تولید انواع محصولات زارعی و باغی اشتغال دارند.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا