اخبار

برخورد قضایی با حفاران مواریث فرهنگی در بیله‌سوار تشدید می‌شود

برخورد قضایی با حفاران مواریث فرهنگی در بیله‌سوار تشدید می‌شود حجت‌الاسلام سیدشاکر موسوی  روز پنجشنبه در دیدار با فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل اظهارداشت: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی وظیفه‌ای همگانی بوده و دادگستری شهرستان نیز در این زمینه عزم و اراده‌ای جدی دارد.
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت و همکاری مردم در این زمینه بیان کرد: میراث فرهنگی متعلق به همه است و انتظار می‌رود مردم نیز برای حفاظت و حراست از آنها مشارکت لازم را داشته باشند چرا که مشارکت مردم نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.
صابر افضل‌نیا ، فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل هم در این دیدار با اشاره به نظارت‌ و بازرسی‌ها از محوطه‌ها و مکان‌های تاریخی در استان عنوان کرد: این بازرسی‌ها به صورت مداوم توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام می‌شود تا در صورت مشاهده تخلف برخوردهای قانونی لازم انجام شود.
او با قدردانی از همکاری و همت رییس دادگستری بیله‌سوار در زمینه مقابله با حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی و آثار تاریخی و باستانی افزود:‌ انتظار می‌رود این مشارکت بیش از گذشته تقویت شود و در این حوزه آماده همکاری‌های لازم هستیم.
فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر مشارکت مردم در حفاظت و حراست از میراث فرهنگی گفت:‌ انتظار می‌رود مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک از سوی سودجویان و حفاران غیرمجاز مراتب را گزارش دهند تا رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا