اخبار

برخورد دادستانی با هرگونه احتکار و گران فروشی

بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در جلسه ستاد کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی‌و کالاهای اساسی، با تاکید بر ضرورت تامین مایحتاج عمومی‌و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اظهار داشت: در توزیع مایحتاج ضروری مردم باید عدالت رعایت و با احتکار، گران فروشی، عدم عرضه و کم فروشی از سوی دستگاه‌‌‌های مسئول قاطعانه برخورد شود.

وی یادآوری کرد: نظارت هوشمند و هدفمند از تولید کالا و مایحتاج عمومی‌تا رسیدن آن به دست مصرف کننده، می‌تواند نقش تعیین کننده و بسزایی در جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و احتکار داشته باشد.

محبوب علیلو با اشاره به فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌‌‌های استکبار جهانی و تبعات اقتصادی ناشی از بیماری کرونادر کشور و آذربایجان شرقی، افزود: متاسفانه برخی سودجویان با سوءاستفاده از شرایط موجود و تحمیل فشار مضاعف بر مردم، به دنبال منافع خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده و تضییع حقوق عامه و بیت المال، تعامل دستگاه‌‌‌های متولی امر با مراجع نظارتی، اطلاعاتی و انتظامی‌جزو ضرورت‌ها است.

دادستان عمومی‌و انفلاب اسلامی‌مرکز آذربایجان شرقی اضافه کرد: نظارت هوشمند و هدفمند در چرخه تولید، توزیع و عرضه در بازار و دسترسی به سامانه جامع انبارها و رصد روزانه آن می‌تواند از بسیاری از نابسامانی‌‌‌های ناشی از سوء استفاده سودجویان جلوگیری کند.

اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا