اخبار

برای موفقیت در امور باید با تغییر شرایط جامعه، خود را به‌روز کنیم

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: شرایط فعالیت در جهاددانشگاهی با توجه به اینکه نهاد عمومی غیر دولتی است به مراتب متفاوت‌تر از دستگاه‌های دولتی بوده و ما برای اینکه در این فضا بتوانیم در امورات محوله موفق شویم باید با تغییر شرایط جامعه خود را به‌روزرسانی کنیم.

دکتر جعفر محسنی روز یکشنبه در جلسه شورای عمومی سازمان اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه جهاد دانشگاهی را به‌عنوان مجموعه‌ای فعال در کشور ثابت کنیم باید هر کدام به عنوان عضوی از این خانواده مطابق با تغییرات شرایط در برنامه‌های خود تغییر ایجاد کنیم.

وی با اشاره تمدید حکم ریاست‌ خود در سازمان جهاد دانشگاهی استان و با تاکید بر اینکه فرصت مجدد خدمت‌گذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای او فراهم شده است، به ارائه‌ی گزارشی از عملکرد دوره قبلی مسئولیت خود پرداخت.

وی، به‌روز کردن پرداختی مدرسان، اساتید، پزشکان، مطالبات پرسنل و شرکت‌ها، پرداخت بدهی چهار میلیارد تومانی سازمان، حضور موثر در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در استان و کسب سرمایه اجتماعی عالی در استان را از جمله دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت خود در طی پنج سال گذشته عنوان کرد.

محسنی همچنین شروع به کار مرکز غربالگری غیر تهاجمی اختلالات ژنتیکی جنین از خون مادر و تامین منابع لازم از سوی مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی کلینیک طب پیشگیری، تجهیز مراکز آموزشی، فضاسازی و بهبود فضای فیزیکی مراکز پزشکی و درمانی جهاد دانشگاهی استان، تامین فضای فیزیکی و کارگاهی استاندارد برای مرکز فناوری و جذب اعضای هیأت علمی و افراد متخصص را از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان طی پنج سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به درآمدها و عملکرد مالی جهاد دانشگاهی استان گفت: به جز سال 99 که کرونا مراکز آموزشی ما را به کل تعطیل کرد، در مابقی سال‌ها همواره درآمد ما بیشتر از هزینه هایمان بوده است.

وی توصیه کرد: از همکاران حوزه‌های پژوهشی و پزشکی درخواست می‌کنم با توجه به اینکه رقبا روزبه‌روز مجهزتر و پیشرفته‌تر می‌شوند، تمام تلاش خود را به کار برده و خود را به‌روزرسانی کنند، همچنین در حوزه‌ی آموزش نیز توسعه‌ی آموزش‌های مجازی و حرکت به سمت آموزش‌های مجازی بین‌المللی باید در دستور کار باشد و افزایش جذب فراگیر و تعریف دوره‌های آموزشی جدید باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان همچنین ایجاد مرکز تحقیقات ژنتیک ناباروری، ایجاد کارخانه تولید سلول‌های خورشیدی، ایجاد آب شیرین‌کن‌های خورشیدی در جهت کمک به رفع چالش آب در کشور، ایجاد قطب مطالعات علوم انسانی و انجام وظایف جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی فرهنگ را از برنامه‌های آتی سازمان عنوان کرده و بر توسعه‌ی تعالی سازمان و ارتقای وضعیت همکاران در ابعاد مختلف تاکید کرد.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا