اخبار

با شعارهای توخالی، دولت حوزه اقتصادی را نابود کرد

رییس مجلس نمایندگان استان خوزستان تأکید کرد که مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث نارضایتی و ناراحتی مردم شده‌است. افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها، زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و باعث شده تا این روزها مردم به لحاظ مالی گله‌مند، عصبانی و آشفته باشند. رشد قیمت‌های برخی اقلام در حال حاضر به گونه‌ای شدید و نامنظم است که هفتگی و ماهانه تغییر می‌کند و برنامه‌ریزی خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که دولت در زمینه مدیریت اقتصاد و تحقق برنامه‌های اقتصادی خود ناکام مانده‌است.

قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان و هویزه با انتقاد از وضعیت مدیریتی کشور به رویداد۲۴ می‌گوید: ماه‌هاست که نه بنده، بلکه بسیاری دیگر از همکاران در #مجلس داریم فریاد می‌زنیم که این روند اداره کشور، مورد قبول ما نیست. در اینکه لااقل یک دهه است که موضوع اصلی کشور #اقتصاد است، شکی نیست. از این‌رو #تیم_اقتصادی دولت باید با تیم اقتصادی دولتی که ۲۰ سال پیش بر سر کار بوده، تفاوت داشته باشد، زیرا الان شرایط به لحاظ اقتصادی، جنگی است.

او می‌گوید: وقتی #دشمن با تمام توان، عزم خودش را جزم کرده تا اقتصاد ایران را به خاطر معارض بودن با تفکر سیاسی‌اش فلج کند، راهی نداریم جز اینکه افراد کاربلد و باهوشی را بر مسند کار بگذاریم که نقشه‌های دشمن را خنثی و کاری کنند که معارضان #نظام بفهمند ما آسیب‌پذیر نیستم تا روال کارشان را تغییر دهند، اما سوال بنده این است که در این سال‌ها که چنین چالشی داشتیم، روسای جمهور ما چنین افرادی را در کانون‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار دادند؟

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان می‌گوید: تغییر در بدنه اقتصادی دولت، ضروری است، اما باید توجه داشت که تغییر باید توام با تحول شود وگرنه اگر بنا باشد فردی برود و فردی دیگری بیاید و رویه‌ها همان همیشگی‌ها باشد، چه فایده؟ از طرفی مدیران ارشد کشور باید بدانند که هر چیزی، زمانی دارد. مثلاً اگر فردی بخواهد استاد دانشگاه شود باید تا ۳۵ سالگی دکترای خود را بگیرد که با قوای جوانی که دارد بر سر کلاس درس حاضر شود و بتواند ۳۰ سال روی آموزش دانشجویان کار کند. حال اگر این سن به ۴۵ یا ۵۰ برسد، آن فرد برای سیستم آموزشی کشور یا خروجی ندارد یا اگر هم داشته باشد، بسیار ناچیز است. در اداره کشور هم، همین موضوع صدق می‌کند. باید برای رفع هر بحرانی، زمان تعیین شود. اینکه یک چالش، ۱۰ سال ادامه داشته باشد و ریشه بدواند، حلش به این آسانی نیست. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا