اخبار

بانک کشاورزی امسال برای احداث ۲هزار هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت می‌کند

بانک کشاورزی امسال برای احداث ۲هزار هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت می‌کندبه گزارش ایرنا، روح‌الله خدارحمی روز سه شنبه در جریان سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل و در آیین آغاز عملیات اجرایی گلخانه هوشمند و نسل جدید ۵۰ هکتاری در پارس آباد مغان، احداث گلخانه را به معنای مدرن سازی و جهش تولید در عرصه کشاورزی دانست و گفت: بانک کشاورزی ماموریت دارد که برای تحقق این هدف از اجرای این گونه طرح‌ها حمایت مالی کند.
وی با اشاره به حمایت مالی بانک کشاورزی برای احداث ۱۳۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در کشور در سال گذشته افزود: این کار امسال با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر ضرورت احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح کشور گفت: شهرک گلخانه‌ای به علت سودده بودن و بازده بالای تولیدی و اقتصادی بدون نیاز ارزی از مزیت‌های اقتصاد کشاورزی ایران به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تلاش بانک کشاورزی برای اجرای شهرک‌های گلخانه در سطح کشور از طریق اعطای تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران این بخش گفت: مردم باید از خدمات این طرح ها بهره‌مند شوند.
خدارحمی اضافه کرد: بانک کشاورزی برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح‌ها مصمم است و هیچ گونه مانع و کمبودی برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار هم اکنون در منطقه مغان در شمال استان اردبیل در حال احداث است که تاکنون ۷۰ هکتار از مجتمع‌های این شهرک به مرحله نهایی تولید رسیده و ۳۵۰ هکتار جدید نیز امسال به این ظرفیت افزوده می‌شود.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیران بخش‌های مختلف کشاورزی، امروز در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل از شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان و طرح آبیاری پایاب سدخداآفرین در منطقه مغان بازدید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا